gardeshban.ir

آبشار گولفوس شاید به تند و تیزی دیگر آبشارها نباشد ولی یقینا یکی از آبشارهای منحصربه‌فردی است که در زندگی دیده اید. آبشار گولفوس یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین آبشارهای ایسلند است.
کد خبر: ۲۸۲۴۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار گولفوس( Gullfoss) آبشاری است که در دره ی رود Hvita در ایسلند واقع شده و ارتفاع کلی ریزشگاه آن ۳۲ متر است هر چند در نظر نخست احتمالا این ارتفاع به چشم نیاید ولی زمانی که به آن نزدیک ‏تر می شوید ابهت آن بیشتر به چشم می آید. 

ارتفاع صخره های اطراف این آبشار به ۷۰ متر هم میرسد و چشم‌انداز بسیار حیرت انگیزی را پدید می آورد .گولفوس قسمتی از دایره طلایی کشور ایسلند است که در جنوب این کشور و بر سر راه رودخانه خروشان سفید یا ویتا( Hvita) قرار دارد.

در این محل دو رود عریض و بزرگ دقیقا با یک زاویه به یکجا سرازیر می شوند. به این ویژگی خاص یخچال هایی طبیعی که پشت آن دیده میشوند را هم اضافه کنید. همچنین رسیدن به آن آسان است و به آسانی میتوانید تا لبه آبشار قدم بزنید. احیانا زمانی که در حال تماشای آن هستید چند رنگین کمان هم ظاهر می شوند. با در نظر گرفتن تمام این نکات آبشار گولفوس توانسته در صدر فهرست آبشارهای معروف اروپا قرار بگیرد.

آبشار گولفوس به آبشار طلایی معروف است. آبشار گولفوس یکی از جاذبه های طبیعی پربازدید ایسلند است. آب آبشار گولفوس، از دومین یخچال طبیعی ایسلند به نام لانجوکول تامین می شود. آبشار گولفوس، آبشار پلکانی است، به دلیل آن که آب آن در دو مرحله و پس از برخورد با صخره ها، مجدداً به طرف زمین سرازیر می شود.

 
زمانی سرمایه گذاران خارجی تصمیم داشتند بر روی این آبشار نیروگاه برق آبی بسازند. ولی یک زن محلی شدیداً دربرابر این پروژه جنگید، چه بسا تهدید کرد در صورت ساختن نیروگاه، خودش را از بالای آبشار می اندازد. خوشبختانه، تلاش های او به نتیجه رسد و آبشار گولفوس نجات یافت.

نکات جالب درباره آبشار گولفوس:

گولفوس به معنای "آبشار طلائی” است. برای این که در روز های آفتابی آب این آبشار به رنگ طلائی در می آید. آبشار گولفوس پر آب ترین آبشار اروپاست.

آبشار دو طبقه گولفوس حدود ۳۲ متر ارتفاع دارد. منطقه ای که آبشار در آن قرار دارد، ۲۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است.

با در نظر گرفتن تمام این نکات آبشار گولفوس توانسته در صدر فهرست آبشارهای معروف اروپا قرار بگیرد.

آبشار گولفوس؛آبشاری منحصربفرد در ایسلند/عکس

آبشار گولفوس؛آبشاری منحصربفرد در ایسلند/عکس

آبشار گولفوس؛آبشاری منحصربفرد در ایسلند/عکس

آبشار گولفوس؛آبشاری منحصربفرد در ایسلند/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار