gardeshban.ir

در رودخانه نوردی از محل اتصال رودخانه ها با یکدیگر تا جایی که امکانش هست اصلا و ابدا عبور نکنید بلکه برعکس، جایی که رودخانه تقسیم می شود را برای نقطه ی گذر کردن خود انتخاب نمایید.
کد خبر: ۲۸۲۵۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹-1399 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
اکوتوریسم یا بوم گردشگری یا طبیعت‌گردی، گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخوردهٔ جهان سفر می‌کنند و به تماشای روخانه ها،گیاهان و پرندگان و ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند.

آثار طبیعت گردی 

آثار زندگی مدرن و سر و صدای شهری و دنیای دیجیتال تاثیرات بسیار منفی بر توانایی هایی از جمله دقت و تجه شما می گذارد. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است از فواید طبیعت گردی و سفر به درون طبیعت، اصلاح دقت و تمرکز شما است. با گذراندن زمانی در طبیعت، تاثیرات منفی زندگی مدرن و تکنولوژی را از خود دور کنید و دوباره توانایی هایتان را بالا ببرید. تحقیقات نشان داده است که حتی مشاهده عکس های طبیعت می تواند چنین تاثیر مثبتی را بر روی روان آدمی و البته قدرت و دقت انسان داشته باشد. 

 
همچنین یکی دیگر از آثار طبیعت گردی افزایش خلاقیت می باشد، بسیاری از هنرمندان هنگامی که احساس می کنند قوه خلاقیت آن ها خشکیده است، زمانی را درون طبیعت سپری می کنند. در واقع در میان فواید طبیعت گردی و سفر به طبیعت، این موضوع اثبات شده است که طبیعت باعث افزایش خلاقیت می شود. 

یکی از مکانهایی که در طبیعت می توانید سفر کنید و لذت ببیرید رودخانه ها هستند، در این مطلب با روخانه نوردی آشنا می شوید. 


رودخانه نوردی

طبیعت ایران پر است از رود و رودخانه. هر کدام هم حجم معلوم و مشخصی از جریان آب را در خود دارند که البته متغیر هستند. بی شک برای رد شدن از یک محل گذر آب که دارای قسمت کم عمق و پر عمق است چیزی بیشتر از شانس یعنی داشتن آموزش و مهارت در امر رودخانه نوردی و حداقل دانستن نکات طلایی و کارآمد در این زمینه لازم است. در این مطلب می خواهیم تا شما را با رودخانه نوردی و نکاتی طلایی درباره ی آن آشنا نماییم پس با ما تا به انتها همراه باشید.

 
رودخانه نوردی چیست؟

در سفرهای طبیعت گردی بی شک برای هر کسی پیش می آید که گذری از رودخانه و رود نیز داشته باشید. شما در برابر هر رودی نمی توانید تنها با استفاده از عاملی به نام شانس و همچنین پیدا کردن جای پای درست خود را از این طرف رودخانه به طرف دیگر آن برسانید! البته رودخانه نوردی خود یک ورزش و حتی تفریح مجزا است و برای خود قوائد معلوم و مشخصی دارد. اما این قوانین بسیار کارآمد و به درد بخور برای هرگونه گذر از رودخانه ای است.

 

بگذارید اول تکلیف این پیش فرض را روشن کنیم که اگر به این فکر می کنید که می توانید از سمت دیگری راه خود را پیش بگیرید و مجبور به رودخانه نوردی نشوید، باید بگوییم که این راه کار برای همیشه جواب مسئله ی شما نیست. اصل همیشه بر این است که رودهای پر پیچ و خم معمولا جریان آب آرامی دارند و به راحتی تمام هر کسی می تواند تا از آن عبور کند. اما با رودخانه های خروشان چه باید کرد؟ بیایید یک بار تا برای همیشه نکاتی کوتاه و خواندنی را با هم مرور کنیم تا در زمانی که باید به کمکتان بیاید، واقعا بیاید! 

 

- نکته ی اولی که باید آن را بدانید این است که وقتی دو رود با هم حالت تلاقی پیدا می کنند، در نتیجه ی آن سطح آب کمی بالا می آید و جریان آب نیز آرام تر است و در نهایت صدای ملایم آب را می توانید تا بشنوید.

 

رودخانه نوردی,نکاتی برای رودخانه نوردی,رودخانه نوردی چیست
 حتما قبل از عبور از رود به نشانه های ایجاد شده در اطراف آن دقت کنید

 

- یادتان باشد که از محل اتصال رودخانه ها با یکدیگر تا جایی که امکانش هست اصلا و ابدا عبور نکنید بلکه برعکس، جایی که رودخانه تقسیم می شود را برای نقطه ی گذر کردن خود انتخاب نمایید.

 

- اگر از جنگل عبور می کنید به یاد داشته باشید که در جنگل، از درختانی که حالا به هر دلیلی که به روی رود افتاده اند شما می توانید تا از آن ها به عنوان پل استفاده کنید و از آن ها برای رد شدن استفاده کنید.

 

- لطفا قبل از این که به سمت مسیر مورد نظر خود راه بیفتید، به آب و هوای جایی که برای سفر خود انتخاب کرده اید دقت کنید البته نه تنها برای همان روز بلکه برای چند روز آتی را هم از اخبار هوا شناسی حتما پیگیری کنید. به یاد داشته باشید که حتی یک باران ناگهانی نیز می تواند جریان آرام رود را به جریان شدید یا حتی سیل تبدیل کند.

 

- توفان در منطقه ی کوهستانی مخصوصا زا نوع نواحی دور افتاده اش می تواند تا باعث بالا آمدن سطح آب بشود. به یاد داشته باشید که این شرایط ممکن است تا مخصوصا در دره های کم عرض تر باعث سطح آب بالاتر و خطرناک تری نیز بشود.

 

- به مسیری که می خواهید بروید توجه کنید که آیا منطقه ای برفی است یا خیر زیرا اگر رود تحت تاثیر ذوب شدن برف است، باید صبح ها قبل از این که خورشید برف بیشتری را آب کند و در نتیجه سطح رودخانه را بالاتر بیاورد باید از آن حتما عبور کرد.

بررسی رودقبل از رودخانه نوردی

- لطفا حتما قبل از عبور از رود به نشانه های ایجاد شده در اطراف آن دقت کنید.

 

- به زباله ها و اشیایی که با جریان آب می آیند توجه کنید. بسیار پیش آمده است که زباله هایی که در رود بوده اند، باعث به وجود آمدن مشکل در هنگام عبور از رودخانه شده اند.

 

- به یاد داشته باشید که در هنگام رودخانه نوردی معمولا کم عمق ترین قسمت آب، عریض ترین قسمت رود است.

 

- شاید فکر کنید که چرا و دلیل این کار چیست اما شما باید در هنگام رودخانه نوردی به صدای عبور آب رودخانه از قسمت های مختلف به خوبی و دقت تمام گوش کنید زیرا شما می توانید با استفادهاز صدای آب وضعیت آرام و یا خروشان بودن رودخانه و رود را دریابید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار