gardeshban.ir

جزیره اجینا (اژینا) یکی از جزایر خلیج «سارونیک» (Saronic) در نزدیکی آتن، پایتخت کشور یونان است. اجینا برای کسانی که مشتاق‌ گذراندن تعطیلات در کنار دریا با مناظری زیبا هستند مقصدی ایده‌آل خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۲۶۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹-1399 April 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
مردم جزیره اجینا همواره با دریا در پیوند بوده‌اند: چه به عنوان ماهیگیر، دریانورد و یا کشتی ساز. البته برخی از ساکنین کشاورز هستند و به پرورش زیتون، پسته و میوه می‌پردازند. شهر کوچک اجینا جاذبه‌های زیادی دارد و تجربه گردش در آن به وسیله گاری راه خوبی برای تماشای مناظر زیبایش خواهد بود. 

ساختمان‌های جالب توجه و خانه‌های نئو کلاسیک، به ویژه اولین ساختمان دولت یونان، ساختمان یتیم خانه که توسط اولین حاکم کشور تأسیس شد بخشی از دیدنی‌های سفر شما به اینجا خواهد بود. در اسکله، کلیسای کوچک و سفید «آژیوس نیکولائوس» (Agios Nikolaos) و کمی آن طرف‌تر کلیسای جامع اجینا را نیز پیدا می‌کنید. در قسمت شمالی شهر، به دنبال جاده‌ای که از بندر به این سمت کشیده می‌شود، ویرانه‌های معبد باستانی آپولو قرار دارند.

جزیره اجینا، یادآور جنگ های ایران و یونان/عکس

تاریخچه اجینا

 بنا بر افسانه‌ها، اجینا یک شاهزاده زیبا بود که زئوس عاشق او شد. وی برای اینکه با اجینا تنها باشد او را به سمت جزیره‌ای خالی از سکنه کشاند و پسرشان «ایاکوس» (Aeacus) اولین پادشاه آنجا بود. جزیره از دوران سنگ تبدیل به محلی مسکونی گشت و در عهد عتیق نقطه مهمی به شمار می‌رفت. نکته جالبی که درباره اجینا وجود دارد، ضرب اولین سکه‌های جهان غرب در قرن ۷ قبل میلاد است. وقتی جنگ‌های ایران و یونان در قرن ۵ قبل از میلاد آغاز شدند، به خاطر رقابتی که این جزیره با آتن داشت با ایرانی‌ها همکاری کرد. هر چند کمی بعد دوباره جانب داری خود را تغییر داد و با اسپارتا هم پیمان شد. در دوران قرون وسطی اجینا کاملاً تحت حکومت دزدان دریایی بود. در سال ۱۸۳۰ جزیره آزاد شد و شهرک اجینا اولین پایتخت آزاد یونان به شمار می‌رفت. اولین روزنامه و زندان نیز در اینجا ساخته شد.

جزیره اجینا، یادآور جنگ های ایران و یونان/عکس

دیدنی‌های جزیره اجینا

دهکده‌ها و نواحی دور اجینا بسیار زیبا و دیدنی هستند و کاوش در جزیره، تجربیات ارزشمندی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به خاطر نقش مهم اینجا در دوران باستان، محوطه‌های باستان شناسی زیادی برای بازدید وجود دارند که معروف‌ترینشان را شاید بتوان معبد «آتنا» از قرن ۶ قبل از میلاد دانست. همچنین می‌توانید از محوطه باستانی کوه «اوروس» (Oros)، جایی که ویرانه‌های معبد زئوس را در میان بقیه می‌توان پیدا کرد دیدن کنید. صومعه «نکتاریوس» (Nektarios) نیز جایی بسیار جالب توجه است و خود این قدیس را در همان جا دفن کرده‌اند. گفته می‌شود او از نیروهای معجزه آسای شفا بخش برخوردار بود.

جزیره اجینا، یادآور جنگ های ایران و یونان/عکس


 «پالئوکورا» (Paleochora) یک شهر بیزانسی متروک نیز از جاذبه‌های دیگر اجینا به شمار می‌رود. در منطقه «سوالا» (Souvala) که در ۱۰ کیلومتری اجینا قرار دارد، آبگرم معروف آن را در کنار سواحل زیبا و اقامتگاه‌های متنوع می‌یابید. سواحل اجینا خیلی دیدنی هستند و شاید «آژیا مارینا» (Agia Marina) را به خاطر طولانی و شنی بودن، بتوان محبوب‌ترین ساحل این منطقه دانست. سایر سواحل را می‌توانید در «ماراتوناس» (Marathonas)، «سوالا»، «واژیا» (Vagia) و «پردیکا» (Perdika) پیدا کنید.

جزیره اجینا، یادآور جنگ های ایران و یونان/عکس

شکم گردی و خرید

در شهر اجینا هم رستوران‌های بین‌المللی وجود دارند هم رستوران‌های یونانی. در دهکده‌های کوچک ماهیگیری می‌توانید غذاهای دریایی لذیذ و تازه‌ای را امتحان کنید. در پشت بازار ماهی اجینا برخی از بهترین و ارزان‌ترین رستوران‌ها را پیدا خواهید کرد. همه مواد اولیه این رستوران‌ها تازه بوده و با صرف غذاهای بومی می‌توانید تجربه‌ای لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

شهر اجینا را بیشتر به خاطر سرامیک‌هایش می‌شناسند اما مغازه‌های جواهر فروشی، لباس و پارچه هم در آن پیدا می‌شود. می‌توانید پسته‌های این منطقه را نیز امتحان کنید! در گذشته اینجا گذرگاهی بین جزایر سارونیک و «پیرایوس» (Piraeus) بود و کشتی‌های تجاری زیادی در حال فروش میوه و محصولات دیگر در اسکله مشاهده می‌شدند.

جزیره اجینا، یادآور جنگ های ایران و یونان/عکس

دسترسی

اجینا تنها در فاصله ۱ ساعته با قایق از پیرایوس قرار داشته و بهترین راه رسیدن به آنجا تهیه بلیط هواپیما از آتن است. این جزیره به سایر جزایر خلیج سارونیک متصل بوده و به جزایر «سیکلاد» (Cyclades) نیز راه دارد. معمولاً کشتی‌های مسافربری روزانه از بندر پیرایوس به سمت اجینا حرکت می‌کنند. برای گردش در خود منطقه نیز می‌توانید از اتوبوس‌ها، تاکسی یا ماشین‌های کرایه‌ای بهره بگیرید. قایق‌های کوچک نیز شما را به سواحل مختلف می‌برند.

جزیره اجینا، یادآور جنگ های ایران و یونان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار