gardeshban.ir

اگر شما اهل کوهنوردی باشید و بخواهید صعودی خاطره انگیز را در میان باشکوه ترین قلل جهان تجربه کنید، احتمالا انتخاب شما محدود به گزینه های زیر می شود.
کد خبر: ۲۸۳۱۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
زیبایی و عظمت این کوههای سر به فلک کشیده می تواند هر گردشگری را به خود جذب کند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱. کوه فوجی، ژاپن

آتش‌فشان مهم فوجی در کشور ژاپن با ارتفاع ۳۷۷۶ متر، بلندترین و جذاب‌ترین کوه ژاپن محسوب می‌شود و در پارک ملی فوجی هاکونه ایزو در جنوب جزیره هونشو واقع شده است. این کوه که گاهی با نام فوجی یاما از آن یاد می‌شود، یکی از کوهستان‌های سه‌گانه مقدس در ژاپن است. 

وجود معابد و زیارتگاه‌های متعدد در اطراف کوه فوجی نوید تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی را به کوهنوردان عازم به این دیار می‌دهد. برخلاف آداب‌ورسوم کوهنوردی در سایر کوهستان‌های مقدس ژاپن، شهروندان این کشور برای اینکه صعودی موفق به قله فوجی داشته باشند، پیش از صعود ابتدا به زیارت معابد اطراف کوه می‌روند. 

در مسیر صعود به قله فوجی، چشم‌اندازهایی جذاب و ستودنی از پنج دریاچه مجاور کوه پدیدار می‌شود که قریحه انسان را به خروش می‌آورد. بهترین زمان برای صعود به قله فوجی ماه‌های ژوئیه و اوت (تیرماه و مردادماه) است؛ زیرا در این فصل آب‌وهوای کوهستان معتدل و برف روی دامنه آن آب شده است.

سه مورد از شکوهمند ترین قلل جهان/عکس

۲. کوه آرارات، ارمنستان

کوه آرارات در شمال شرق ترکیه و شرق ناحیه آناتولی، در مرز میان ایران و ارمنستان قرار دارد. این کوه مخروطی شکل و پوشیده از برف، براثر فوران گدازه‌ها و پرتابه‌های آتش‌فشانی ایجاد شده و دارای دو قله است. آرارات بزرگ، با ارتفاع ۵۱۳۷ متر مرتفع‌ترین قله ترکیه محسوب می‌شود و بلندای آرارات کوچک ۳۸۹۶ متر است. 

گفتنی است که نام این کوه پر ابهت در تورات ذکر شده است. بر اساس آیات کتاب آفرینش در عهد عتیق، آرارات همان کوهی است که کشتی حضرت نوح (ع) بر آن فرود آمده است. همچنین در کتب تاریخی و آثار مذهبی ارمنستان کوه آرارات به‌عنوان نماد ملی این کشور معرفی می‌شود. این کوه قرن‌هاست که چشمان گردشگران عازم به این دیار را غرق در شگفتی می‌کند. 

در عصر معاصر، اولین صعود به قله آرارات در تاریخ ۹ اکتبر ۱۸۲۹ و به نام یک گروه کوهنوردی به سرپرستی دکتر یوهان یاکوب فردریش ثبت شده است. بر اساس شواهد موجود، وی به کمک یکی از مشاهیر ملی و نویسندگان معروف ارمنستان به نام خاچاطور آبوویان توانسته بود به این موفقیت برسد. آرارات در کشور ترکیه با نام آگری داگی شناخته می‌شود که به معنای کوه غم و اندوه است.

سه مورد از شکوهمند ترین قلل جهان/عکس

۳. کوه سِرو فیتز روی، شیلی

پارک ملی زیبا و دل‌انگیز کشور آرژانتین Los Glaciares نام دارد که با مساحت ۶ میلیون کیلومترمربع، کوه‌ها، آبفشان‌ها و دریاچه‌های پرشماری را در خود جای داده است. کوه سِرو فیتز روی (Cerro Fitz Roy)، یکی دیگر از شکوهمندترین قلل جهان در قلمرو این پارک قرار دارد و با ارتفاع ۳۴۰۵ متری بر فراز دریاچه ویدما قد برافراشته است. 

سِرو فیتز روی مرتفع‌ترین قله گرانیتی در این ناحیه محسوب می‌شود و در میان انبوهی از منارهای سنگی خودنمایی می‌کند. این کوه در یخ زار جنوب منطقه پاتاگونیا و در مرز میان آرژانتین و شیلی واقع شده است. کوه افسانه‌ای سِرو فیتز روی یکی از دشوارترین مقاصد کوهنوردی جهان است. 

اینجا به‌طور خاص برای آن دسته از کوهنوردان و طبیعت دوستانی که مایل‌اند عظمت بی‌کران رشته‌کوه آند را درک کنند، مقصد مناسبی برای سفر محسوب می‌شود. نخستین بار دو کوهنورد عضو یک هیئت اعزامی از فرانسه، بانام‌های لیونل تری و گیدو ماگنو در تاریخ ۲ فوریه ۱۹۵۲ موفق به فتح قله سِرو فیتز روی شدند. این کوه نماد استان سانتا کروز در کشور آرژانتین برشمرده می‌شود و تصویرش در آرم ویژه این استان حک شده است.

سه مورد از شکوهمند ترین قلل جهان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار