gardeshban.ir

اگر قصد سفر به اروپا آن هم با تور را دارید بهتر است پیش از اقدام برای گرفتن ویزا، درباره شرایط تور اروپا و دریافت ویزای شینگن اطلاعات دقیقی کسب کنید.
کد خبر: ۲۸۷۱۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹-1399 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
چه مدارکی برای ویزای شینگن لازم است؟ اگر قبلا سابقه ریجکتی داشته باشیم، شرایط ویزا به چه نحو خواهد بود؟ برای دریافت اولین ویزای شینگن چه کشور و توری را پیشنهاد می‌کنید؟ چرا باید نزد آژانس مسافرتی ضمانت‌نامه بگذاریم؟ اگر قصد سفر به اروپا را دارید و این سوالات برای شما پیش آمده است، این مقاله را تا انتها بخوانید.

به علت مراحل سخت دریافت ویزا با سفر به کشور‌هایی نظیر دبی، ترکیه و کشور‌های جنوب شرق آسیا کمی متفاوت است.


چه مدارکی برای ویزای شینگن لازم است؟

ویزای شینگن را می‌توانید از تمامی کشور‌هایی که جزو اتحادیه اروپا هستند دریافت کنید اما این کشور‌ها هر کدام بنا به رابطه‌‌های سیاسی با ایران و اهداف خود نسبت به صنعت گردشگری، شرایط مختلفی را در پیش می‌گیرند.

بعضی کشورها مانند پرتغال در حال حاضر خدمات کنسولی در ایران ارائه نمی‌دهند و بعضی کشور‌ها نظیر اسپانیا، سخت‌گیری‌های بیشتری برای اعطای ویزای توریستی دارند؛ اگرچه با دریافت ویزای شینگن از هرکدام از کشور‌ها، می‌توانید در بازه‌ای که ویزای شما اعتبار دارد به سایر کشور‌های حوزه شینگن نیز سفر داشته باشید؛ البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که ورود شما باید به کشور صادر کننده ویزا باشد و اقامت شما در هر کشور‌‌، نباید بیشتر از اقامت در کشور صادر کننده ویزا باشد.

غیر از اصل و کپی گذرنامه، عکس، شناسنامه و اصل و ترجمه مدارک شغلی؛ اصل گواهی حساب بانکی، کارکرد حساب جاری و گواهی تمکن برای سپرده‌های بانکی از دیگر مدارکی است که باید برای دریافت ویزای شینگن آماده کنید.

آیا سابقه ریجکتی، برای دریافت ویزا مشکل به وجود می ‌آورد؟

متاسفانه بله. شما در صورت وجود سابقه ریجکتی، حتما باید آن را به سفارت اعلام کنید و از این بایت، پیشنهاد این است که حد‌اقل تا دو سال پس از ریجکتی، اقدامی برای دریافت ویزا انجام ندهید چون احتما ریجکت مجدد شما بالا خواهد بود.

آیا می‌توان تضمین داد که قطعا ویزای شینگن برای شما صادر می‌شود؟

خیر. هیچ آژانسی نمی‌تواند به شما تضمین دهد که ویزای شما حتما صادر خواهد شد زیرا تمام مراحل صدور ویزا مستقیما توسط سفارت انجام می‌پذیرد. در این بین، احتمال صدور ویزا برای مسافرین آژانس‌هایی که در نزد سفارت از اعتبار بالا‌تری برخوردار هستند و سالیان متمادی در اجرای تور اروپا فعالیت داشته‌اند، بیشتر است. همچنان توصیه می‌کنیم فریب تبلیغاتی نظیر «تور تضمینی اروپا» «ویزای شینگن تضمینی» که توسط بعضی آژانس‌های گردشگری نامعتبر مطرح می‌شود را نخورید. هیچ تضمینی برای ویزا از طرف آژانس وجود ندارد اما با توجه به سابقه مسافر و مدارکی که به سفارت ارائه می‌شود، می‌توان احتمال صدور ویزا را بررسی کرد.

کدام کشور راحت ‌تر ویزای شینگن می ‌دهد؟

پیشنهاد ما برای اولین سفر اروپایی شما، شرکت در تور فرانسه است. با توجه به سیاست‌های کلی کشور فرانسه احتمال صدور ویزای توریستی شما (به شرط تکمیل بودن مدارک‌ اعلامی) بیشتر از سایر کشور‌های حوزه شینگن خواهد بود. علاوه‌بر اینکه فرانسه با جاذبه‌های بی‌شمار خود، یک سفر دلچسب و عالی برای شروع محسوب می‌شود.


چرا باید نزد آژانس گردشگری ضمانت ‌نامه بگذاریم؟

بعضا ممکن است تبلیغاتی نظیر «خدمات ویزای شینگن بدون نیاز به ضمانت‌نامه» و ... توجه شما را جلب کرده باشد. در وحله اول باید بدانید که ضمانت‌نامه توسط آژانس گردشگری گرفته می‌شود و جزو مدارکی که باید به سفارت ارائه دهید نیست. اما چرا؟

آژانس مسافرتی با توجه به اعتبار خود، فرایند صدور ویزا را برای مسافران تسهیل کرده و این تضمین را به سفارت‌خانه می‌دهد که مسافران پس از اتمام سفر به ایران باز‌می‌گردند. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار