gardeshban.ir

ولندام، دهکده ساحلی زیبایی در نزدیکی شهر آمستردام هلند است. این دهکده با غذاهای دریایی تازه و بی‌نظیر، ورزش‌های آبی در فصول گرم و مناظر آرامبخش، تجربه‌ای بی‌همتا را در سفرتان رقم می‌زند.
کد خبر: ۲۸۷۳۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹-1399 April 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
بازدید از «ولندام» (Volendam) معمولاً از گشت و گذار در پایین «دو دایک» (De Dijk)، خیابان مسکونی و سرزنده‌ای به همراه مغازه‌هایی برای خرید در نزدیکی بندر اصلی شروع می‌شود. در یک طرف با منظره‌ای از قایق‌ها و کرجی‌های ماهیگیری روبه‌رو می‌شوید که هنوز هم از مهم‌ترین راه‌‌های امرار معاش این دهکده می‌باشند؛ در طرف دیگر هم ساختمان‌ها و خانه‌های سنتی چوبی در برابر چشمانتان خودنمایی می‌کنند. می‌توانید بیشتر زمان خود را صرف امتحان‌ کردن غذاهای دریایی تازه بکنید. کافه‌های راحت و رستوران‌های خوبی در این منطقه وجود دارند که با غذاهایی دلپذیر و خوش‌طعم منتظر شما هستند.


دیدنی‌ها و جاذبه‌های ولندام

با بازدید از موزه ولندام سفری به گذشته را تجربه خواهید کرد. در این موزه مجموعه‌ای از دست‌ سازه‌ها، لباس‌های سنتی و زیست‌نماهایی در ابعاد واقعی وجود دارند که به شما اطلاعاتی درباره‌ی چگونگی زندگی روزمره مردم در قرن ۱۹ می‌دهند؛ همچنین نقاشی‌ها و طراحی‌هایی از هنرمندان متعددی که شهر را در آن زمان بازدید کردند نیز به نمایش در آمده است. بازدیدکنندگانی که عاشق خوراکی‌های خوشمزه لبنی هستند، از سفر به کارخانه پنیر، یکی از جاذبه‌های اخیر شهر با چیدمان‌های تعاملی، گردش‌ها و تست کردن‌های گوناگون نیز لذت خواهند برد. بسیاری از مردم برای شرکت در ورزش‌های آبی مختلف در ماه‌های گرم‌ سال به ولندام سفر می‌کنند.

ولندام، دهکده ای زیبا و افسونگر در همسایگی آمستردام/عکس

کلیساهای ولندام

در ولندام سه کلیسا وجود دارند که تصویر خوبی از سه بازه زمانی متفاوت و سبک معماری آن‌ها به شما می‌دهند. قدیمی‌ترین ساختمان «استولپ هومسْتِد» (Stolp Homestead)، یک کلیسای پروتستان متعلق به سال ۱۶۵۸ است. در این بنا حال و هوای قرون گذشته هنوز هم جریان دارد. اینجا هنوز هم برای اعمال مذهبی و مراسم‌ ازدواج مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مرکز قدیمی ولندام دومین کلیسای قدیمی، یعنی «سنت وینسنت» را خواهید دید. این بنا در سال ۱۸۶۰ به اتمام رسید و بارها مورد بازسازی و توسعه واقع شد. در فصل تعطیلات، آخر هفته‌ها بازدید از اینجا برای گردشگران امکان پذیر می‌باشد.

کلیسای سوم بعد از افزایش جمعیت و در سال ۱۹۵۷ ساخته شد. کلیسای مریم مقدس روح جنبش‌های مدرن را که برگرفته از مکاتب «آمستردام»، «دِ استیل» و «باهاوس» بودند به نمایش می‌گذارد. بام این بنا که یادآور یک کشتی است، ریشه در شغل رایج ماهیگیری در این منطقه دارد. بازدیدکنندگان هر روز می‌توانند از این کلیسا دیدن کنند.

ولندام، دهکده ای زیبا و افسونگر در همسایگی آمستردام/عکس

طبیعت و خرید

یکی از دیگر تفریحات در منطقه ولندام، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی در دل طبیعت زیبای آن با گونه‌های متنوع پرندگان است. برای این منظور می‌توانید از اداره گردشگری درباره مسیرهای مربوطه و دوچرخه‌های کرایه‌ای سؤال کنید. اما در کنار لذت بردن از طبیعت یک ماجراجویی وسوسه‌انگیز ولندام، خرید از میان مغازه‌های متعدد در مرکز آن خواهد بود. این مغازه‌ها هر روز هفته باز بوده و برای ثبت خاطرات سفر هیجان‌ انگیزتان می‌توانید به مغازه‌های سوغاتی فروشی نیز سر بزنید.

ولندام، دهکده ای زیبا و افسونگر در همسایگی آمستردام/عکس

اقامت در ولندام

هتل «اشپاندر» (Spaander) ولندام، متعلق به سال ۱۸۸۱، به عنوان پناهگاهی برای هنرمندان تأسیس شد و هنوز هم فعالیت می‌کند. این هتل به سرعت تبدیل به یک مکان محبوب برای گردهمایی‌های نقاشان سرتاسر اروپا شد. با نگاهی اجمالی به دیوارهای هتل می‌توانید گذشته‌ی آن را حدس بزنید. در اینجا بیش از ۱۴۰۰ اثر از روزگار اوج هتل وجود دارد. اگر هم علاقه‌ای به هنر ندارید، حمام ترکی خوب اشپاندر در کنار لژ آرام و راحت و غذاخوری باشکوهش شما را به دورانی دیگر می‌برند.

ولندام، دهکده ای زیبا و افسونگر در همسایگی آمستردام/عکس

دسترسی به ولندام

منطقه ولندام تنها کمتر از یک ساعت با آمستردام فاصله دارد. می‌توانید با اتوبوس‌های شماره ۱۱۰ یا ۳۱۶ که به دفعات از ایستگاه مرکزی آمستردام حرکت می‌کنند به اینجا بیایید. توصیه می‌کنیم برای بهره‌گیری بیشتر از سفر یک روزه خود، از بلیط‌های مسافرتی آمستردام و حومه استفاده کنید که امکان سفر بدون محدودیت با اتوبوس‌ها، ترامواها، مترو و قطارها را به مدت ۲۴ ساعت در اختیار شما می‌گذارند. قیمت این بلیط‌ها تنها ۱۳.۵ یورو است.

ولندام، دهکده ای زیبا و افسونگر در همسایگی آمستردام/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار