gardeshban.ir

پوست گوزن شمالی و کیسه خواب‌های حرارتی در بالای تخت یخی مهمانان را گرم و دنج نگه می‌دارد. این اقامتگاه دوستدار محیط زیست از منابع طبیعی موجود محلی استفاده می‌کند و در عین حال برای مردم منطقه اشتغال ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۵۴۵۹۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱-1401 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :



در این عصر آگاه از محیط زیست، صنعت املاک و مستغلات به ویژه هتل‌ها و استراحتگاه‌های توریستی نیز در حال ورود به توسعه سبز هستند. صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش قبوض آب و برق و ترغیب مردم به سبز شدن برخی از دلایل انتخاب این توسعه سبز است. 

ساخت استراحتگاه‌های سبز از ساخت و سازهای معماری سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند. اگرچه بسیاری از مردم در زمان‌های گذشته مشتاق گذراندن تعطیلات خود در برخی از سازه‌های زیست‌محیطی نبودند، اما اخیرا با نسیم جنبش سبز که حتی به مکان‌های دورافتاده نیز رسیده است، این دیدگاه تغییر کرده است. 

اکوتوریسم که به معنای سفر به مکان‌های طبیعی است که محیط زیست را حفظ می‌کند و در عین حال به نفع مردم محلی است، به تدریج در حال ظهور است.  در زیر ۵ مورد از عجیب‌ترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی جهان که اکوتوریسم را تقویت می‌کنند، ذکر شده است.

۱.هتل کوه‌ جادویی(Magic Mountain)



این هتل عجیب و زیبا در منطقه حفاظت شده طبیعی خصوصی به نام هویلو در جنوب شیلی واقع شده است. این هتل دیدنی توسط معمار وردوگو ساخته شده است. نام هتل از کتابی الهام گرفته شده است که مربوط به داستان کوه جادویی است که دارای قدرت‌های ماوراء طبیعی برای برآورده کردن آرزوها است. هتل کوهستانی شبیه یک دریچه آتشفشانی به نظر می‌رسد، اما آب را به جای آن از دیواره‌های سنگی و پنجره‌ها بیرون می‌ریزد. این کوه اغلب توسط گیاه خزه سبز پوشیده شده است و آن را طبیعی‌تر می‌کند. این تنها هتل چهار ستاره شیلی با تمام امکانات مدرن است و مطمئنا با موقعیت منحصر به فرد و زیبایی محیطی خود بازدیدکنندگان را شگفت زده خواهد کرد.

۲. هتل جنگلی سوئد



تصویر بالا که از بیرون شبیه غارهای انسان‌های اولیه است، در واقع یک استراحتگاه در سوئد است. این هتل ابتدایی‌ترین و البته دوستدار محیط زیست است که فرهنگ اسکاندیناوی را نشان می‌دهد. دوازده کلبه از این قبیل در کنار دریاچه اسکارسجون قرار دارند. هر کلبه از دو تخت تشکیل شده است. در این کلبه‌های کوچک برق وجود ندارد، اما یک شومینه اتاق شما را روشن می‌کند و شما را گرم نگه می‌دارد. جامعه‌ای که صاحب این اقامتگاه کولاربینکو است از حیات وحش در جنگل نیز محافظت می‌کند. اگر به دنبال سرگرمی و ماجراجویی هستید، هتل جنگل سوئد بهترین مکان سازگار با محیط زیست برای شماست.

۳.باغ حوا



این بهشت ​​زیست محیطی که در تصویر مشاهده می‌شود، باغ حوا نام دارد. مرکز منابع اکولوژی تختخواب و صبحانه ارگانیک در غرب تگزاس واقع شده است. برای ساخت این استراحتگاه چند رنگ، از یک ماده بسیار عایق و غیر سمی به نام کاغذ کریت استفاده شده است. پاپرکریت در واقع مخلوطی از کاغذ بازیافتی و سیمان است. ترکیبی از هنر، معماری، و بوم شناسی با چیدمان استراحتگاه نشان داده شده است.

۴. هتل یخی سوئد



هتل یخی در جاکاس جاروی در شمال سوئد، بزرگترین هتل ساخته شده از برف در جهان است. هر ساله هتل به مقدار زیادی یخ شفاف یا آب یخ زده رودخانه تونی و همچنین مقدار زیادی برف برای ساخت خود نیاز دارد. دمای داخل اتاق بین ۵ درجه سانتیگراد تا ۸ درجه سانتیگراد زیر صفر حفظ می‌شود. پوست گوزن شمالی و کیسه خواب‌های حرارتی در بالای تخت یخی مهمانان را گرم و دنج نگه می‌دارد. این اقامتگاه دوستدار محیط زیست از منابع طبیعی موجود محلی استفاده می‌کند و در عین حال برای مردم منطقه اشتغال ایجاد می‌کند.

۵. هتل در سکوهای نفتی



معماران موریس یک سکوی نفتی متروکه را به یک هتل مجلل سازگار با محیط زیست تبدیل کرده‌اند. این اقامتگاه بوم‌گردی که به هتل ریگ معروف است، در وسط خلیج مکزیک واقع شده است. معماران قصد دارند حدود ۳۰۰ اتاق روی عرشه دکل با تمام امکانات مدرن مورد نیاز بسازند. همچنین قرار است یک منبع تجدیدپذیر انرژی، توربین‌های بادی، برای تامین انرژی سبز برای این هتل بوم‌گردی در کشتی نصب شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار