gardeshban.ir

سوتی پلو را معمولا با ماهی دودی، گوشت، خرما و کشمش سرو می‌کنند و طعمی عالی و بی نظیر دارد.
کد خبر: ۵۵۱۶۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 03
گردشبان (gardeshban.ir) :



در زبان آذری سوت به معنای شیر است و سوتی پلوی  ترکی غذایی است که با شیر تهیه می‌شود و به شیرین برنج ، شیرپلو ، شیرپز ، سوتی پلوی تبریزی و سوتی پلوی اردبیلی هم معروف است. این غذا را با شیر برنج و شیرین پلو  اشتباه نگیرید!

سوتی پلو را معمولا با ماهی دودی، گوشت، خرما و کشمش سرو می‌کنند و طعمی عالی و بی نظیر دارد. اگر تا به حال این غذا را امتحان نکرده اید پیشنهاد می کنم حداقل یک بار آن را امتحان کنید.

    طرز تهیه :

1-برای تهیه سوتی پلوی اردبیلی ابتدا باید برنج را بشویید و اجازه دهید برای یک تا 2 ساعت با آب و نمک خیس بخورد. سپس دوباره آبکشی کنید تا شوری نمک  از بین برود. 2-برنج را به همراه شیر، زعفران و کمی نمک در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید. توجه داشته باشید که در قابلمه باید باز بماند تا شیر سر نرود.

3-حالا کره را به قابلمه اضافه کنید. وقتی شیر کاملا جذب شد در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد.4-قابلمه را از روی حرارت بردارید. اگر از قابلمه نچسب استفاده کرده اید می‌توانید آن را برگردانید و سوتی پلوی خوشمزه قالبی با ته دیگی خوش رنگ و مجلسی داشته باشید. می توانید با کمی خلال پسته و کشمش آن را تزیین و سرو کنید.
 
مواد لازم برای 4 نفر

  برنج: 4 پیمانه
  شیر: 4 پیمانه
  نمک و زعفران: به میزان لازم
  کره یا روغن حیوانی: به میزان لازم
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار