gardeshban.ir

با وجود اینکه مسیر قطار تهران چابهار، نزدیکترین قطار به چابهار به شمار نمی‌آید، اما می‌توان گفت برای متقاضیان سفر از نیمه شمال کشور، نزدیکترین ایستگاه مستقیم به شهر مجاور چابهار یعنی بندرعباس، ایستگاه قطار تهران است.
کد خبر: ۵۵۱۷۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 03
گردشبان (gardeshban.ir) :



در راستای سفر به بندر چابهار، یکی از راه‌های سفر، نزدیکترین قطار به چابهار است که با در نظر گرفتن فواصل طولانی شمال تا جنوب، می‌توان گفت بهترین مسیر قطار تهران چابهار است. زیبایی‌های طبیعی بندر چابهار به قدری خیره‌کننده و فوق‌العاده هستند که طولانی بودن مسیر نیز نمی‌تواند شما را از این سفر بازدارد. از همین رو در جهت شرح نزدیکترین قطار به چابهار خوب است با مسیر سفر به بندر چابهار و طول مسیر تهران تا چابهار آشنا شوید.

با وجود اینکه مسیر قطار تهران چابهار، نزدیکترین قطار به چابهار به شمار نمی‌آید، اما می‌توان گفت برای متقاضیان سفر از نیمه شمال کشور، نزدیکترین ایستگاه مستقیم به شهر مجاور چابهار یعنی بندرعباس، ایستگاه قطار تهران است.

همانطور که انتظار می‌رود، مسیر قطار تهران تا بندر چابهار مستقیم نیست و علارغم طولانی بودن مدت زمان سفر، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و ایمن را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. مسیر نزدیکترین قطار به چابهار طبیعت زیبا و چشم نوازی را به همراه دارد که به نسبت دیگر سفرهای زمینی، راحت و ایمن است. قطعا لذت بردن از مسیر سفر نیز می‌تواند به اندازه خود سفر دل‌انگیز و پر ماجرا باشد.

علاوه بر نزدیکترین مسافت و امنیت، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت سفر با قطار، هزینه آن است. سفر با قطار به نسبت کیفیتی که دارد بسیار مقرون به صرفه‌تر از سفرهای هوایی با هواپیما است. مطمئنا در شرایط اقتصادی کنونی، افراد زیادی هستند که به دنبال ارزانترین راه برای سفر به بندر چابهار هستند.

فاصله تهران تا بندر چابهار در صورت سفر با قطار

همانطور که پیش از این ذکر کردیم، نزدیکترین قطار به چابهار برای مسافران نیمه شمالی کشور، ایستگاه تهران به شمار می‌آید. اما مسیر تهران تا چابهار به علت منقطع بودن راه می‌تواند متغیر باشد و حتی تعداد ایست‌ها و مدت زمان آن‌ها می‌تواند سبب تغییرات جزئی در میزان طول مسیر سفر تهران به چابهار باشد.

با این حال، فاصله اعلام شده 1802 کیلومتر است که حدود 19 ساعت زمان برای طی کردن آن نیاز است. مسیر ایستگاه تهران تا ایستگاه بندر عباس 20 ساعت است که از ایستگاه بندر عباس تا بندر چابهار نیز با  وسیله‌های نقلیه دیگر اعم از سواری و اتوبوس به طول 10 ساعت می‌انجامد که حدود 673 کیلومتر است.




بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در مجاورت دریای مکران و اقیانوس هند واقع است. این بندر به لحاظ گردشگری و منابع برای ایران بسیار حائز اهمیت است.

طبق مطلبی که ارائه شد، نزدیکترین قطار به چابهار بر اساس مبدأ انتخاب می‌شود و برای مردم شمال کشور، قطار تهران گزینه مناسبی است. اما سوالی که در این راستا ایجاد می‌شود این است که چرا باید به بندر چابهار سفر کنیم؟ یا چرا باید به دنبال نزدیکترین مسیر برای دست یافتن به این منطقه باشیم؟

در واقع زیبایی‌ها و طبیعت بکر بندر چابهار مزید بر علت است. آیا در رابطه با تالاب صورتی لیپار چابهار شنیده‌اید؟ کوه گل افشان چطور؟ اسکله تیس، قلعه پرتغالی‌ها، کوه‌های مریخی مشرف، به علاوه تفریحات بی‌نظیر و هیجان‌انگیز آبی، همه و همه جزء دلایلی هستند که مردم اقصی نقاط ایران زمین را به سمت سفر به این منطقه جذب می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار