gardeshban.ir

بسیاری از علاقه‌مندان سفر به استان سیستان و بلوچستان می‌خواهند بدانند فاصله بین تهران تا زاهدان با هواپیما چند ساعت است؟
کد خبر: ۵۵۱۷۶
تاریخ انتشار : جمعه ۰۴ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 04
گردشبان (gardeshban.ir) :



اگر کسی دنبال سفر آسان به سیستان و بلوچستان باشد حتما دوست دارد بداند فاصله تهران تا زاهدان با هواپیما چند ساعت است و آیا هزینه و فایده سفر با هواپیما با هم تناسب دارد یا سفر با قطار و ماشین شخصی بهتر است؟

برای پاسخ به این پرسش باید بدانید چه گزینه‌هایی برای سفر به زاهدان داریم. گزینه اول سفر با ماشین شخصی یا اتوبوس است. این مسیر به طور متوسط چیزی بین ۲۰ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد و بیش از ۱۴۸۰ کیلومتری طول دارد.

گزینه بعدی سفر با قطار است. سفر با قطار از تهران به زاهدان چیزی در حدود ۲۴ ساعت زمان می‌برد. قبلا این مسیر به زمانی بیش از ۲۸ ساعت نیاز داشت، که با قطارهای جدید کاهش یافته است. راه تهران تا زاهدان با قطار طولانی است، اما از راه ماشین‌رو مطلبوع‌تر است. روزانه چیزی در حدود ۶۰۰ نفر این مسیر را طی می‌کنند.

در این میان سفر با هواپیما آخرین راه رسیدن از تهران به زاهدان و استان جذاب سیستان و بلوچستان است، اما فاصله تهران تا زاهدان با هواپیما چند ساعت است و هزینه آن چقدر می‌شود؟ آیا این گزینه مقرون به صرفه است؟

پاسخ به پرسش فاصله تهران تا زاهدان با هواپیما چند ساعت است ساده است. از تهران تا زاهدان را هواپیما در مدت زمان ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طی می‌کند، زمانی که اصلا با مدت زمان سفر زمینی قابل مقایسه نیست. ایرلاین‌های مختلفی مثل ایران ایر، ماهان، کاسپین و آسمان در طول هفته از تهران به زاهدن پرواز می‌کنند.

هزینه سفر تهران به زاهدن چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیمای تهران زاهدان در هر روز به عوامل مختلفی بستگی دارد و شما باید این مسئله را در نظر داشته باشید. قیمت بلیط بر اساس عواملی همچون سیستمی یا چارتری بودن، بازه زمانی سفر، ایرلاین برگزارکننده پرواز و کلاس پروازی متفاوت خواهد بود.

با این همه قیمت بلیط پرواز تهران به زاهدان در ایرلاین‌های مختلف به طور متوسط ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان است. البته این عدد در اعیاد، روزها خلوت و مناسبت‌های مختلف متفاوت است.

میزان بار مجازی هم که امکان حمل آن را دارید با توجه به کلاس پروازی که انتخاب می‌کنید در ایرلاین‌ها متفاوت است.

در اغلب بلیط‌های اکونومی یا همان اقتصادی بار مجاز ۲۰ کیلوگرم و بلیط‌های بیزینس کلاس ۳۰ کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود. برای حمل باری بیش از این مقدار شما باید مقدار مشخصی از جریمه را پرداخت کنید. به طور میانگین نرخ اضافه بار برای هر کیلوگرم برابر با یک درصد قیمت بلیط در همان مسیر است و مبلغ دقیق آن بر حسب قیمت بلیط،‌ طول پرواز و کلاس پرواز شما محاسبه می‌شود، پس در داشتن اضافه بار دقت کنید تا هزینه زیادی نپردازید.

بلیت هواپیما را چطور بخریم؟ بهترین راه برای این کار خرید از سایت‌های فروش آنلاین بلیت است. توجه داشته باشید که این کار را به روزها آخر موکول نکنید تا به راحتی بلیت مطلوب خود را خریداری کنید. درباره میزان جریمه کنسلی بلیت هم باید به قوانین سایتی که از آن خرید می‌کنید توجه داشته باشید.

حالا که فاصله تهران تا زاهدان با هواپیما چند ساعت است و هزینه آن هم مشخص شد، می‌توانید تصمیم مشخصی برای شیوه سفر خود بگیرید. آن چه که مشخص است سفر هوایی گران‌تر از سفر زمینی است، اما سفر با هواپیما حداقل ۱۲ بار از سفر زمینی سریع‌تر و ده‌ها بار از آن راحت‌تر است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار