gardeshban.ir

پارک دیزنی‌لند (Disneyland Park) یکی از دیزنی‌لندهای مشهور و دوست داشتنی جهان، در شهر آناهایم در ایالت کالیفرنیا است.
کد خبر: ۵۵۹۶۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱-1401 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
آناهایم (Anaheim) یکی از شهرهای ایالت کالیفرنیاست. این شهر در ۵۰ کیلومتری لس آنجلس مرکز کالیفرنیا قرار داشته و خانه اولین پارک از مجموعه‌های دیزنی لند جهان است. جایی که به آن «شادترین مکان روی زمین» می‌گویند که نامی در خور شان و زیبایی‌های این پارک است.

پارک دیزنی‌لند (Disneyland Park) یکی از دیزنی‌لندهای مشهور و دوست داشتنی جهان، در شهر آناهایم در ایالت کالیفرنیا است. این پارک تفریحی در ۱۸ ژانویه سال ۱۹۵۵ میلادی افتتاح شد و مالک آن نیز همانند دیزنی‌لندهای آمریکا شرکت والت‌دیزنی است. در این شهربازی می‌توان لحظاتی فراموش‌نشدنی و شیرین را تجربه کرد و از دنیای روزمرگی برای ساعات یا دقایقی جدا شد. این پارک محبوب از مکان‌های پربازدید و شلوغ در آمریکا است که تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.

دیزنی لند آناهایم آمریکا


این پارک، تنها پارک این مجموعه بوده که مستقیما توسط «والت دیزنی» ساخته شد. والت دیزنی پس از آن که پارک‌های مهم دنیا را دید احساس کرد یک جای کار مشکل دارد و هنوز چیزی ساخته نشده که بتواند به خوبی رویای کودکان تمام جهان را به واقعیت تبدیل کند. به‌همین دلیل در سال ۱۹۵۵ با شعار «شادترین مکان روی کره زمین» پارک دیزنی لند آناهایم را افتتاح کرد.

والت دیزنی ابتدا می‌خواست یک جاذبه توریستی در کنار استودیوی خود بسازد اما به زودی متوجه شد که این محل برای ساخت رویای او کوچک است بنابراین پا را فراتر گذاشته و با استخدام موسسه تحقیقاتی استنفورد محل کنونی پارک دیزنی لند آناهایم را پیدا کرد. این محل مساحتی به حدود ۶۵ هکتار داشت که والت دیزنی آن را در سال ۱۹۵۳ خریداری کرد.

او برای ساخت پارک دیزنی لند از پارک «پادشاهی جادوشده» الهام گرفت. پارک توسط تیمی خلاق طراحی شد که والت دیزنی شخصا آن‌ها را با وسواس زیادی انتخاب کرده بود. ساخت و ساز این پارک از سال ۱۹۵۴ شروع و یک سال بعد از اولین دیزنی لند جهان رونمایی شد. والت دیزنی در یک برنامه‌ مشهور تلویزینی از شبکه ای بی سی این پارک را افتتاح کرد.

دیزنی لند آناهایم آمریکا


دیزنی لند آناهایم محبوب‌ترین جاذبه کالیفرنیا 

این پارک تماشایی از زمان افتتاح تا کنون بیش از هر پارک موضوعی دیگر در جهان بازدیدکننده داشته است. سالانه بیش از ۱۸ میلیون توریست از سراسر جهان برای دیدن پارک رویایی دیزنی‌ لند راهی آناهایم می‌شوند. براساس رتبه‌بندی‌های مختلف دیزنی‌ لند آناهایم پس از پادشاهی جادویی دومین شهربازی پربازدید جهان است.

این مجموعه طی سال‌های مختلف بازسازی شده و هر مرتبه تعداد جاذبه‌های آن بیشتر می‌شود. جالب است بدانید اداره هوانوردی آمریکا منطقه‌ای که بر فراز دیزنی لند و قلعه زیبای خفته قرار دارد را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده و هیچ کس به‌غیر از هواپیماهایی که پروازهای نمایشی مخصوص دیزنی اجرا می‌کنند اجازه ندارد بر فراز این منطقه پرواز کند. این سطح از امنیت در آمریکا تنها مختص پایگاه‌های نظامی و سازمان‌هایی مانند کاخ سفید است.

دیزنی لند آناهایم آمریکا


از جمله مواردی که طی این سال‌ها به دیزنی لند آناهایم اضافه شده عبارتند از:

میدان نیواورلئان در سال ۱۹۶۶
کشور خرس‌ها در سال ۱۹۷۲
شهر میکی ماوس در سال ۱۹۹۳
پارک ماجراجویی کالیفرنیا در سال ۲۰۰۱
راه آهن تندر در سال ۲۰۰۸
پارک آبی تفریحی
کوه‌های اسپلشو سرزمین فردا در سال ۲۰۱۰

دیزنی لند آناهایم آمریکا


fantasy faire

محل ثابت پرنسس‌های دیزنی شامل تئاتر، تالار سلطنتی، گاری غذای موریس و فروشگاه گنیجنه‌ها در سال ۲۰۱۳ است. با سفر به این پارک می‌توانید پرنسس‌های دیزنی را ببینید که به شما خوش آمد گفته و پای صحبت کودکان می‌نشینند.

این پارک با جزئیات کاملی از کارتن‌های دیزنی ساخته شده و دقیقا مانند این انیمیشن‌ها هزار داستان برای شما دارند. از جمله شخصیت‌هایی که می‌توانید در این پارک ببینید سیندرلا، زیبای خفته، سفید برفی، میکی ماوس، وینی خرسه، پیترپن و کاپیتان جک اسپارو و شخصیت‌های جنگ ستارگان و صدها مورد دیگر هستند.

دیزنی لند آناهایم آمریکا


بسیاری از افراد نه تنها عاشق سفر به دیزنی لند آناهیم هستند بلکه با انتخاب ریزورت و هتل‌های دیزنی شبی در دل افسانه‌ها و قصه‌ها می‌خوابند با آلیس و گربه جادویی غذا خورده و عصرانه را در کلبه هفت کوتوله چای می‌نوشند. شما می‌توانید در تمامی روزهای سال و هر چهار فصل از دیزنی لند دیدن کنید. اگر نمی‌توانید به دیزنی لند آناهایم بروید دیزنی لند شانگهای در چین، دیزنی لند پاریس در فرانسه و دیزنی لند در هنگ کنگ نیز انتخاب‌های دیگری است که پیش روی شما قرار دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار