gardeshban.ir

اسکلت دایناسور «تی رکس» در یک حراجی بیش از ۶ میلیون دلار فروخته شد.
کد خبر: ۵۷۹۹۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
اسکلت ۶ میلیون دلاری+عکس

یک اسکلت دایناسور «تیرانوسوروس رکس»، موجودی که ۶۷ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کرد، در حراجی‌ای که روز سه‌شنبه ۱۸ آوریل در زوریخ برگزار شد به قیمت ۵.۵ میلیون فرانک سوئیس معادل ۶.۱۳ میلیون دلار به فروش رسید.

این اسکلت که با نام «TRX-۲۹۳ Trinity» حراج شد،  ۳.۹ متر ارتفاع و ۱۱.۶ متر طول دارد و سومین اسکلت دایناسور «تی رکس» ‌ به شمار می‌رود که تاکنون به مزایده گذاشته شده است. این اسکلت همچنین نخستین «تی رکس» ‌است که در یک حراجی واقع در اروپا ارائه شده است.

اسکلت ۶ میلیون دلاری+عکس

به گفته مسؤولان حراجی، این اسکلت «Trinity» (سه‌گانه) نام دارد؛ چراکه با استفاده از استخوان‌های سه دایناسور ساخته شده که همگی در ایالات متحده آمریکا کشف شده‌اند. بقیه نام این اسکلت نیز برگرفته از ۲۹۳ استخوان تشکیل‌دهنده آن است.

یک خریدار درحالی این اسکلت را به قیمت ۵.۵ میلیون فرانک خریداری کرد که پیش‌تر ارزش تقریبی آن بین ۵ تا ۸ میلیون فرانک سوئیس برآورد شده بود. این نخستین‌باری بود که یک اسکلت کامل «تی رکس» با وجود چنین کیفیت فوق‌العاده‌ای در یک حراجی اروپایی به مزایده گذاشته شد. نیمی از اسکلت‌های این «تی رکس» ‌ از استخوان‌های واقعی و باقی آن با استفاده از استخوان‌های مصنوعی تشکیل شده است.

دو «تی رکس» ‌که در آمریکای شمالی کشف شدند و به نام‌های «سو» ‌و «استن» ‌شناخته می‌شوند به ترتیب در سال ۱۹۹۷ و ۲۰۲۰ به قیمت ۸.۴ و ۳۱.۸ میلیون دلار فروخته شدند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار