gardeshban.ir

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی ایران گفت: موسیقی و خوراک یکی از جاذبه‌های فرهنگی ایران است، بوم گردی‌ها به درستی می‌توانند آن‌ها را به گردشگران معرفی کنند.
کد خبر: ۶۱۱۰۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲-1402 October 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
بوم گردی‌ها می‌توانند موسیقی و خوراک ایران را به خوبی معرفی کنند


یاور عبیری رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی ایران گفت: موسیقی و خوراک یکی از جاذبه‌های فرهنگی ایران است و در نمایشگاه‌های مختلف باید نمود و ظهور داشته باشد. 

او ادامه داد: همچنان که آثار تاریخی‌مان را معرفی می‌کنیم باید هتل‌ها، بوم گردی‌ها، تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری، آیین‌ها و خوراک را معرفی کنیم. 

عبیری تصریح کرد: موضوعی که در سال‌های اخیر همواره به آن‌ها پرداخته می‌شودعدم ارائه خوراک و اجرای موسیقی گوناگون اقوام ایرانی در نمایشگاه هاست دلیل آن هم حضور فزاینده غرفه‌های آش و غذای محلی در نمایشگاه سال ۹۸ وقبل از آن است که بعضاً برخی از افراد غیر مرتبط (دستفروش) با حوزه گردشگری نیز امکان حضور داشتند. 

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی ایران ادامه داد: این موضوع باعث انتقادات زیادی در ارائه آش‌های محلی در نمایشگاه شد که در سال‌های بعد از کرونا امکان ارائه غذا فراهم نشد باید بدانیم که نه شدت سال ۹۸ در ارائه غذا مناسب بود و نه حذف کامل خوراک‌هاو آیین‌ها در سال‌های اخیر که باید بدانیم یک اشتباه نباید به حذف کامل صورت مسئله منتهی شود. 

عبیری اظهار کرد: ساماندهی درست و ارائه خوراک‌های سنتی و بومی ایران به صورت بهداشتی می‌تواند جایگاه نمایشگاه را به عنوان یک نمایشگاه گردشگری، همه جاذبه‌های ایران را معرفی کند تا در عرصه جهانی بدرخشد. 

او گفت: امروز خوراک و موسیقی جز جدایی ناپذیر گردشگری ایران شده‌اند و حتی کشورهایی که در این حوزه سابقه غنی ندارند در نمایشگاه‌ها به معرفی ظرفیت‌های این حوزه می‌پردازند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار