gardeshban.ir

گزارش/
ویزای شینگن، رایج ترین ویزای اروپائی است. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد که وارد کشورهای حوزه شینگن شوید تا به این کشورها آزادانه سفر کنید و یا از آن ها خارج شوید. این به این معناست که هیچگونه کنترل مرزی در منطقه شینگن وجود ندارد.
کد خبر: ۲۲۳۲۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
ویزای شینگن چیست؟ 

برای ورود به منطقه شینگن نیاز به ویزای شینگن (Schengen Visa) یا ویزای اروپا دارید. این ویزا اجازه ورود به ۲۶ کشور اروپایی عضو این قرارداد را می‌دهد. دارندگان ویزا می توانند برای مدت‌ زمان و شرایطی مشخصی به هریک از این کشورهای شینگن سفر کنند. افرادی که شرایط گرفتن ویزای شینگن را دارند می‌توانند با رعایت برخی قوانین، در مدت زمان اعتبار ویزا در هر یک از کشورهای منطقه شنگن تردد نمایند. در واقع، صاحب ویزای شینگن می تواند به هر یک از مناطق شینگن، تا ۹۰ روز برای اهداف گردشگری و تفریح اقامت داشته باشد. ویزای شینگن، رایج ترین ویزای اروپائی است. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد که وارد کشورهای حوزه شینگن شوید تا به این کشورها آزادانه سفر کنید و یا از آن ها خارج شوید. این به این معناست که هیچگونه کنترل مرزی در منطقه شینگن وجود ندارد.
شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی قصران گشت (عضو فعال یاتا) در طی سال های فعالیت خود همیشه کسب حداکثر رضایت مسافران را مهم ترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و عالی به مسافران از جمله ویزا شینگن و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد.
ماهیت و هدف سفر متقاضی نوع و مدت زمان ویزای شینگن را تعیین خواهد کرد. به عبارتی هدف از سفر شما تور گردشگری است یا فعالیت های تجاری و یا صرفا توقف چند ساعته در یکی از کشورهای عضو اتحادیه، نوع ویزا و مدت اعتبار آن را مشخص می کند.
 
ویزای شینگن چیست؟ + شرایط گرفتن ویزای توریستی کشورهای اروپایی


مرحله اول:
در این مرحله باید بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. بسته به هدف شما از سفر به کشورهای شینگن، ویزاهای متفاوتی صادر می‌شود. برای مثال ویزای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای تحصیلی شینگن و ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان، ویزای توریستی شینگن، ویزای کاری یا ویزای تجاری، ویزای علمی. بنابراین باید برای افزایش سرعت کارت خود، هدف از سفر و نوع ویزای درخواستی را مشخص کنید.

مرحله دوم:
مرحله دوم، مشخص کردن کشور مقصد می باشد. بعد از این‌ کار باید از طریق سفارت یا یکی از کنسول‌گری‌ها و یا یک مرکز ویزا که وابسته به سفارت کشور مقصد است، برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید. اگر قصد سفر به یک کشور از اعضای شینگن را دارید، باید از طریق سفارت یا مرکز ویزای آن کشور برای اخذ ویزا اقدام نمائید. اما در صورتی‌که شما قصد سفر به بیش از دو کشور شینگن را دارید، باید درخواست خود را به سفارت کشوری که بیشتر روزهای سفرتان را در آن جا هستید را ارائه دهید.
اما اگر مدت اقامت شما در هر یک از کشورها مشخص یا برابر نباشد، می‌توانید درخواست اخذ ویزای شینگن را به سفارت یا مرکز ویزای کشور که مقصد اول‌تان است، ارائه دهید.

مرحله سوم:
مناسب‌ترین زمان برای ارائه درخواست ویزا را پیدا کنید. با توجه به فرآیند زمان گیر اخذ ویزا از سفارت یا کنسول‎گری‌های شینگن، شما باید در فرصت مناسبی برای اخذ ویزا اقدام کنید. هر چه زودتر برای اخذ ویزا اقدام کنید، قطعاً بهتر خواهد بود. بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزا سه ماه قبل از شروع سفر می باشد. دیرترین زمان نیز ۱۵ روز قبل از شروع سفر است. توصیه ما به شما این است که حداقل سه هفته قبل از سفر برای اخذ ویزا اقدام نمائید.

مرحله چهارم:
گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد، یکی دیگر از مراحل اخذ ویزای شینگن است. برای ادامه مراحل اخذ ویزای شینگن از سفارت کشور مقصد، وقت بگیرید. در برخی از سفارت‌ها امکان گرفتن وقت به صورت آنلاین و در برخی دیگر از طریق مراجعه حضوری وجود دارد.

مرحله پنجم:
در این مرحله باید فرم درخواست ویزا را تکمیل نمائید. فرم درخواست ویزا را دانلود و آن را با صداقت تکمیل نمائید. آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را می توانید دانلود یا از سفارت تهیه کنید. تمامی قسمت‌های فرم باید کامل شود. دقت داشته باشید که فرم را در دو نسخه چاپ کنید و هر دو نسخه را باید امضا کنید.

مرحله ششم:
مدارک مورد نیاز را برای درخواست ویزا شینگن جمع آوری نمایئد. مدارک لازم شامل مدارک شناسایی، دو عکس رنگی، بیمه سفر، روز بلیط رفت و برگشت، فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، اثبات محل اقامت و اثبات پشتوانه مالی در طول سفر می باشد. سایر مدارک اضافی را از سفارت‌ کشور مقصد باید بپرسید و به سفارت ارائه دهید.

مرحله هفتم:
بعد از طی مراحل گفته شده، برای شما وقت مصاحبه مشخص می‌گردد. شما باید در تاریخ تعیین شده به سفارت مدنظر مراجعه کنید. روز مصاحبه شما باید مدارک لازم را به افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند تحویل دهید. در طول مصاحبه از شما سوالاتی در مورد محل اقامت‌، هدف و سایر جزییات سفر پرسیده خواهد شد. سعی کنید که در نهایت صداقت پاسخ‌های درست را ارائه دهید تا با پاسخ‌های فرم درخواستی شما هم‌خوانی داشته باشد.

مرحله هشتم:
هزینه اخذ ویزا را باید پرداخت کنید. هنگام درخواست اخذ ویزای شینگن شما باید هزینه‌ لازم را پرداخت کنید. هزینه اخذ ویزا توسط اعضای شینگن تصویب شده و غیر قابل تغییر می باشد. این هزینه با توجه به سن و وضعیت فرد متقاضی متفاوت است.

مرحله آخر:
در آخر شما باید منتظر پاسخ درخواست اخذ ویزای خود باشید. بررسی درخواست شما توسط سفارت معمولاً ۱۵ روز به طول می انجامد. البته با توجه به هر فرد این زمان متغیر است و ممکن است طولانی‌تر نیز شود. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰ روزه نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.
 
ویزای شینگن چیست؟ + شرایط گرفتن ویزای توریستی کشورهای اروپایی

شرایط گرفتن ویزای توریستی کشورهای جز اتحادیه اروپا:

اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای شینگن شرایطی را تعیین کرده است. در صورتی که متقاضی این شرایط را دارا ، درخواست ویزای شینگن ایشان رد می‌شود. شرایط گرفتن ویزای شینگن بدین صورت است:

گردش حساب بالا
متقاضیان برای درخواست ویزای شینگن، باید گردش حساب مالی ۶ ماه آخر حساب بانکی خود را ارائه کنند. افسران ویزا شنگن، میانگین مبالغ ورودی و خروجی شما را در ۶ ماه اخیر محاسبه می‌کنند و سپس طبق آن برای اعطا و یا عدم اعطا ویزا تصمیم گیری می‌کنند.

تعیین هدف سفر
با این کار، به افسر ویزا کمک خواهید کرد تا راحت تر برای اعطای ویزا تصمیم گیری کند. اگر با هدف گردشگری می‌خواهید به منطقه شینگن سفر کنید، می‌توانید یک برنامه سفری شامل جزئیات بازدید از کشور مورد نظر به مدارک خود اضافه کنید.

تمکن مالی مناسب
تمکن مالی متقاضی، به افسران ویزا ثابت می‌کند که ایشان در پرداخت هزینه های اقامت و خرج های روزانه خود، با مشکلی مواجه نخواهد شد و در پرداخت این هزینه ها، از شخص دیگری کمک نخواهد گرفت.


مدارک ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی شینگن بصورت زیر می باشد:

 3 قطعه عکس 4*3 رنگی جدید زمینه کاملا سفید تمام رخ
فرم تکمیل شده درخواست ویزا
اصل شناسنامه
پاسپورت قدیمی و جدید و کپی صفحات مهم
کارت ملی
اصل سند ملکی به نام مسافر یا همسر مسافر ( در صورت موجود بودن بیشتر از یک سند)
در صورتی که سند به نام همسر مسافر باشد، کپی از تمام صفحات شناسنامه همسر الزامی است.
اصل مدرک شغلی
بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد
برگه تائیدیه رزرواسیون هتل (واچر)
مشاغل خصوصی: (جواز کسب، پروانه بهره برداری، گواهینامه فعالیت صنعتی، جواز مطب، کارت بازرگانی، آگهی تاسیس و تغییرات)
مشاغل دولتی: (معرفی نامه از محل کار با ذکر سمت شغلی به همراه اصل لیست بیمه و 3 عدد از آخرین فیش های حقوقی، حکم کارگزینی، کارت یا حکم بازنشستگی، برای دانش آموزان و دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل)
پرینت 3 ماهه حساب بانکی (حساب جاری) با مانده حداقل 30 میلیون تومان به زبان انگلیسی
گواهی مانده حساب بانکی آن با تاییدیه امور بین الملل
پرداخت 50 میلیون تومان ضمانت نامه بانکی بابت ضمانت برگشت سفر
مدارک و ودیعه از زمان اقدام برای ویزا تا زمان برگشت از سفر بصورت امانت می ماند.


هزینه ویزای شینگن چقدر است؟

قیمت و هزینه اخذ ویزای شینگن با توجه به نوع ویزای ورود که به صورت سینگل (۱ بار ورود) و مولتی (چندبار ورود) می باشد، مشخص می شود. هزینه لازم برای ویزای شینگن در بازه ای حدود ۲۰۰ الی ۶۰۰ یورو متغیر است.
با توجه به انجام ویزای شینگن در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا، این بازه هزینه به کشوری که از آن اقدام می‌کنید و مدارکی که می‌بایست به قصران گشت تحویل داده شود، متغیر خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به جدول مربوطه در ادامه این مطلب مراجعه کنید.


هزینه ویزای شینگن

نوع ویزا

مدت اعتبار ویزا

قیمت ویزا

ویزای ۱ بار ورود

1 ماه

200 یورو

ویزای چند بار ورود

3 ماه

250 یورو

ویزای چند بار ورود

6 ماه

300 یورو

ویزای چند بار ورود

ا سال

450 یورو

ویزای چند بار ورود

2 سال

600 یورو



زمان درخواست ویزای شینگن:
بنابر اطلاعات کمیسیون اروپایی، درخواست ویزای شینگن خود را حداقل 15 روز قبل از شروع تاریخ سفر باید ارسال نمائید. اما ممکن است کنسولگری از شما مدارک بیشتری را درخواست کند و یا زمان بیشتری برای بررسی درخواست شما نیاز باشد. بدین خاطر شما باید بین 30 تا 60 روز قبل از زمان سفر برای اپلای ویزای خود اقدام کنید.

استعلام ویزای شینگن:
معمولاً استعلام صدور ویزای شینگن از طرف آژانس مسافرتی و یا شخص متقاضی قابل پیگیری نمی باشد. در واقع طی زمان تقریبی اعلام‌شده از طرف سفارت و کنسولگری حوزه شینگن برای رسیدگی به درخواست ویزا که بازه ای حدود ۲ هفته تا ۱ماه زمان می‌برد، باید منتظر دریافت جواب سفارت باشید.
اگر خدمات پیگیری ویزا از طریق پیامک را انتخاب کرده باشید، پس از رسیدگی به درخواست شما، جواب قبولی و یا ریجکت درخواست ویزای شینگن از طریق پیامک برای شما ارسال می شود. این پیامک‌ رهگیری به شماره موبایل‌ درج ظده در فرم درخواست ویزا ارسال می‌شود. همچنین اگر در فرم درخواست اخذ ویزا، قسمت ایمیل را نیز تکمیل کرده باشید، اطلاعات پیگیری ویزای شینگن شما از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. 

دلایل ریجکتی ویزای شینگن:
پرونده هایی که به سفارت کشورهای عضو شینگن همانند سفارت سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و هلند … فرستاده می‌شود، توسط کارگزاران سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن نیز باید در نامه‌ای مکتوب به فرد درخواست کننده اطلاع داده شود.
در این نامه گزینه‌های تیک خورده ای وجود دارد که به منزله عدم دریافت ویزای شینگن و قانع نشدن آفیسر سفارت می باشد. از مهم‌ترین موارد ریجکت شدن ویزای شینگن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مدارک ارائه شده به سفارت اشتباه، جعلی یا ناقص بوده است.
2. دلیل روشنی از هدف سفر و اقامت خود ارائه نشده است.
3. شرایط متقاضی جهت برخورداری از توانایی مالی کافی به منظور سفر و اقامت در کشور مورد نظر و بازگشت به کشور خود یا کشور سوم دیگری به اثبات نرسیده است.
4. اگر متقاضی در حال حاضر و به مدت 3 ماه در یکی از کشورهای عضو شینگن ساکن باشد.
5. فرد متقاضی جزو افرادی باشد که توسط اعضای شینگن تحریم شده است و اجازه ی ورود به کشورشان را ندارد.
6. اگر جزو افرادی شناخته شده است که برای امنیت ملی، سلامت همگانی، سیاست های عمومی و داخلی و روابط بین الملل تهدید محسوب می شود و اجازه ی ورود به کشور مقصد را ندارد.
7. مدرکی دال بر اینکه دارای بیمه ی مسافرتی هست را ارائه نکرده است.
8. دلایلی که برای هدف خود از سفر و اقامت خود بیان کرده است، قابل اتکا و کافی نیستند.
9. دلایل متقاضی برای خروج از کشور عضو شینگن قبل از اتمام مدت ویزا به روشنی بیان نشده است.
10. اگر متقاضی مدارک کافی برای گرفتن ویزا که بایست در زمان مناسب ارائه دهد و همچنین مدارکی که باید جهت خروج از کشور آماده می کرده است، کافی و مناسب نبوده اند.
11. متقاضی از در خواست خود صرف نظر کرده است.

مشاورین قصران گشت با دانش و تجربه‌ای که در زمینه بررسی رفع ریجکتی ویزای شینگن دارند، با توجه به پذیرفتن شرایط متقاضی، می توانند با ارائه دلایل قانع کننده سفارت را مجاب به اخذ ویزا نمایند.

طی مراحل اخذ ویزای شینگن توجه داشته باشید که تمامی مدارک ترجمه شده شما باید مهر دادگستری داشته باشند. در غیر این‌صورت مدارک شما فاقد اعتبار می باشد. معمولا دارالترجمه‌ها پس از ترجمه مدرک متقاضی برای گرفتن این مهر اقدام می‌کنند. در صورت موافقت با درخواست شما، پاسپورت شما دارای برچسب ویزا خواهد بود و یک تاریخ اعتبار برای ویزای شما مشخص می‌شود. مدت اعتبار ویزای شینگن تا ۹۰ روز طی بازه زمانی شش‌ماهه است. همچنین یک کد برای مشخص کردن تعداد دفعات مجاز ورود به کشورهای عضو شینگن برای شما تعریف می‌شود که می‌تواند از یک تا نامحدود متغیر باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار