gardeshban.ir

آیا می‌خواهید سفر خود به استکهلم را با جاذبه‌هایی غیر توریستی و متفاوت بگذرانید؟ این مقاله مخصوص شما نوشته شده تا با این جاذبه‌های هیجان انگیز آشنا شوید. مطمئن باشید که هر کدام از آن‌ها خاطره‌ای منحصر به فرد را می‌سازد.
کد خبر: ۲۸۵۸۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹-1399 April 19
گردشبان (gardeshban.ir) :

پایتخت سوئد با جاذبه‌هایی از راه رفتن روی پشت بام‌ها گرفته تا کایاک سواری در قلب شهر را به بازدیدکنندگانش پیشنهاد می‌کند که هر کدام در نوع خود تجربه‌ای بی‌همتا و تکرار نشدنی به حساب می‌آیند. شاید این جاذبه‌ها به نظر ساده بیایند اما به راحتی می‌توانند یک خاطره شیرین و جالب را بر جای بگذارند. تنها دغدغه شما آن است که به اندازه کافی اقامت داشته باشید تا بتوانید تمام این موارد را امتحان کنید.

۱. تورهای پشت بام

درست در ارتفاع ۴۳ متری خیابان‌های شلوغ استکهلم، یک تور پشت بام گردی مناسب افراد شجاع و بدون مشکل قلبی می‌تواند یکی از جالب‌ترین تجربیاتی باشد که در یک شهر باید تجربه کرد. این تور از داخل ساختمان سابق پارلمان آغاز شده و به پشت بام ختم می‌شود و نه تنها در آن با مناظری خیره کننده و نفس گیر روبرو می‌شوید که تاریخ و گذشته و شهر را نیز بیشتر می‌فهمید.

جاذبه های عجیب استکهلم

۲. کایاک سواری در شهر

استکهلم بر روی ۱۴ جزیره شکل گرفته پس جای تعجب نیست که آب قسمت مهمی از زندگی شهری را در بر داشته باشد. در حالی که قایق‌ها بهترین وسیله برای گردش دور شهر و تماشای آن هستند، کایاک سواری حتی از آن‌ هم هیجان بیشتری را به شما هدیه می‌کند. می‌توانید برای خود یک کایاک اجاره کنید یا به یکی از تورهای دو ساعته بپیوندید. این تورها نه تنها شما را از زیر پل‌ها عبور می‌دهند و جزیره‌ها را یک به یک می‌بینید که شما را از ترافیک سنگین قایق‌ها نیز نجات می‌دهند و می‌توانید بیشتر درباره شهر کشف کنید. این تجربه برای کایاک سواران مبتدی و حرفه‌ای امکان پذیر خواهد بود.

جاذبه های عجیب استکهلم

۳. شنا کردن در شهر

آبی که دور استکهلم را گرفته است، بسیار زلال بوده و می‌توانید بدون حساسیت‌، کهیر و بیماری‌های عجیب پوستی با خیال راحت در آن شیرجه بزنید. ساختمان شهرداری استکهلم یکی از نقاط معروف و محبوب برای شنا کردن است اما در واقع در هر جایی که بخواهید می‌توانید شنا کنید. شاید باورتان نشود اما این آب‌ها به قدری تمیز هستند که لازم نیست نگران وارد شدن آن به دهانتان باشید.

جاذبه های عجیب استکهلم

۴. اکتشاف در یک راکتور هسته‌ ای

محوطه «KTH R1 Experimental Performance Space» یک سالن اجتماعات خلاقانه است که در ۲۵ متری زیر زمین قرار دارد. این بنا را می‌توانید زیر کمپ «والهالاواگِن» (Vallhallavägen) انستیتوی سلطنتی تکنولوژی استکهلم پیدا کنید. سالن راکتور هسته‌ای دقیقاً شبیه به همان زمانی که در بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۷۰ فعالیت می‌کرد نگهداری شده است. البته نیازی نیست نگران تشعشعات باشید! در این محیط موبایلتان آنتن نخواهد داشت پس باید از قبل بلیط رزرو کنید.

جاذبه های عجیب استکهلم

۵. شرکت در تور شبح

پیاده روی شبح استکهلم یکی از جذاب‌ترین روش‌های گشتن در محله قدیمی این شهر است. این تور ۹۰ دقیقه‌ای به همراه راهنمایان باسواد و بسیار شوخ طبع، پر از حقایقی بامزه و مقدار قابل توجهی اطلاعات تاریخی خواهد بود. اگر چه برخی افکت‌های تئاتری برای تأثیرگذارتر شدن تور به کار گرفته‌ شده‌اند اما این موارد به جالبی آن می‌افزایند.

جاذبه های عجیب استکهلم

۶. یک فنجان قهوه در محیطی فرهنگی

خانه فرهنگ استکهلم دقیقاً همان چیزی را که انتظارش را می‌کشید به شما پیشنهاد می‌کند: فرهنگ آن هم به مقدار زیاد! چیزی که اکثر مردم نمی‌دانند، وجود یک کافه فوق‌العاده در پشت بام است که شکوه و زیبایی این ساختمان شیشه‌ای را که به کندوی زنبور شباهت دارد کامل می‌کند. معمولاً رویدادهای ویژه‌ای نیز در اینجا برگزار می‌شوند که شامل موسیقی زنده و نمایش فیلم‌ هستند.

جاذبه های عجیب استکهلم

۷. فستیوال تردگوردن

«تردگوردن» (Trädgården) یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های موزیک شهر به شمار می‌رود. این جشنواره شبانه که در زیر پل «اسکَنستول» (Skanstull) اجرا می‌شود، تنها در شب‌های آخر هفته باز است و فعالیت آن منوط به آب و هوای مساعد و گرم خواهد بود. در اینجا هر چیزی که برای ساختن یک شب خاطره انگیز لازم باشد در اختیار دارید. با توجه به محبوبیت بسیار بالای این قسمت از شهر توصیه می‌کنیم زودتر در آنجا حاضر باشید تا یک جای مناسب پیدا کنید.

جاذبه های عجیب استکهلم

۸. بازدید از صحنه قتل

نخست وزیر سابق سوئد، «اولوف پالمه» (Olof Palme) در یک شب زمستانی سرد در سال ۱۹۸۶ زمانی که همراه همسر خود از سینما به خانه بازمی‌گشت به ضرب گلوله کشته شد. این ترور غافلگیرانه سوئد را تغییر داد؛ او هیچ بادی گاردی به همراه نداشت و تیراندازی در یک خیابان شلوغ استکهلم صورت گرفت. تئوری‌هایی که درباره این دسیسه مطرح شدند تا به امروز ادامه دارند و مردم اغلب بر روی پلاکی که در پیاده رو نصب شده برای او گل می‌گذارند. این محل در «سویه‌واگن-تونل‌گاتان» (Sveavägen-Tunnelgatan) در استکهلم مرکزی قرار دارد.

جاذبه های عجیب استکهلم

۹. تور دوچرخه سواری خصوصی

استکهلم پر از جاهایی برای اجاره دوچرخه است و حتی یک نقشه ویژه شهری برای دوچرخه سواری نیز طراحی کرده‌اند، اما یکی از بهترین روش‌ها برای درک کامل‌تر شهر و کسب اطلاعات درباره آن، رزرو کردن یک تور خصوصی دوچرخه سواری خواهد بود. این تورها بین دو تا سه ساعت متغیر هستند و در کافه کلاسیک سوئدی توقف دارند و تقریباً به هر زبانی که بخواهید ارائه می‌شوند.

جاذبه های عجیب استکهلم

۱۰. تماشای یک فیلم کلاسیک

انستیتوی فیلم استکهلم به طور مرتب فیلم‌های کلاسیکی را در دو سینمای مدرن و حرفه‌ای خود پخش می‌کند. این فیلم‌ها از آثار سیاه و سفید باستر کیتون با یک پیانیست زنده تا فیلم ترسناک کلاسیک «درخشان» (The Shining) متعلق به سال ۱۹۸۰ متغیر هستند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از فیلم در کافه کوچک سینما هر چیزی که برای نوشیدن و خوردن تهیه می‌کنید بخورید، زیرا کسانی که به اینجا می‌آیند از تماشاچیان جدی و حرفه‌ای بوده و به هیچ عنوان حین فیلم پاپ کورن نمی‌خورند و صحبت نمی‌کنند.

جاذبه های عجیب استکهلم


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار