gardeshban.ir

خیابان اینسا‌دونگ یکی از خاطره‌ انگیزترین جاذبه‌های سئول است و به عنوان نمادی از فرهنگ سنتی کره، زیبایی‌های فراوانی را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند.
کد خبر: ۲۸۵۸۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹-1399 April 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
مغازه‌ها در اینسا‌دونگ به طیف گسترده‌ای از کالاهایی که فقط در کره خرید و فروش می‌شوند اختصاص یافته است، لوازمی نظیر هَنبوک (لباس سنتی)، هَنجی (کاغذ سنتی)، چای سنتی، ظروف سفالی و صنایع دستی محلی! این خیابان یادآور زمانی است که خانم‌ها هنبوک می‌پوشیدند و مردان بر اسب سوار می‌شدند.


خانه‌های چای چوبی، گالری‌ها و بوتیک‌ها و دست‌فروشان خیابانی که اسنک‌های محلی می‌فروشند، همه و همه گذر از این خیابان را برای گردشگران لذت‌بخش می‌کنند؛ خصوصاً در روز‌های یکشنبه که خیابان‌ها خلوت هستند و اجراهای خیابانی نیز برگزار می‌شوند؛ البته سرگرمی‌های خیابانی در این محل رایگان است.

خیابان اینسا‌دونگ سئول؛ خیابانی لبریز از فرهنگ و صنایع دستی


ریشه های عمیق خیابان اینسا‌ دونگ

خیابان اینسا‌دونگ که در دوران حکومت سلسله چوسان (1392 تا 1910 میلادی) محلی برای آموزش نقاشان بود، با 700 متر طول از چهار راه «آنگوک‌ دونگ» (Anguk dong) تا پارک‌ «تَپگُل» (Tapgol Park) امتداد یافته است. البته این محله هنوز هم مرکز هنر است؛ نقاشان، صنعتگران و عاشقان هنر در کوچه‌های باریک اینسادونگ بساط خود را برپا ساخته و آنجا را به مکانی منحصر به فرد و مملو از سفال و نقاشی تبدیل می‌کنند. خیابان اینسا‌دونگ این فرصت ارزشمند را به بازدیدکنندگان می‌دهد که فرهنگ و هنر سنتی کره جنوبی را تجربه کنند. جشنواره‌ها و رویدادهای هنری متنوعی نیز به طور مرتب در این خیابان برگزار می‌شود.

خیابان اینسا‌دونگ سئول؛ خیابانی لبریز از فرهنگ و صنایع دستی

تقریباً 40% از صنایع دستی کره در اینسا‌دونگ معامله می‌شود. محبوب‌ترین مورد، ظروف سرامیکی کره‌ای با محدوده‌ی قیمت صدها دلار تا هزاران دلار هستند. موارد دیگری که در اینسا‌دونگ فروخته می‌شوند شامل سفالینه‌ها، اجسام خوشنویسی‌شده، اثاثیه عتیقه، هَنجی، هَنبوک، چای، یادگاری‎‌ها و لوازم جانبی جذاب هستند. 

فروشگاه‌های اطراف شامل کافه‌ها، رستوران‌ها، کارگاه‌های هنری و گالری‌ها نیز زیبایی‌های دیگری را به گردشگران عرضه می‌کنند. اگر از مغازه‌ها و کافه‌های اینسادونگ بازدید کردید و باز هم وقت اضافه آوردید، حتماً از جاذبه‌هایی مانند گیونگ بوک‌ گانگ (قصر سلطنتی در دوران سلسله چوسان) که در نزدیکی اینجا قرار دارند، بازدید کنید.

خیابان اینسا‌دونگ سئول؛ خیابانی لبریز از فرهنگ و صنایع دستی


کارهایی که می‌توانید در اینسادونگ انجام دهید:

1. خرید سوغاتی

در خیابان اینسادونگ می‌توانید انواع سوغاتی‌ها را بیابید تا به عنوان یادگاری از سفر خود داشته باشید.

2. خوردن غذا های کره‌ای

قانونی نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید: هیچگاه سیر به خیابان اینسادونگ نیایید! رستوران‌هایی همانند «پونگ یونگ» (Poong-Kyung) غذاهای کره‌ای دلپذیری مانند مرغ جینسنگ با برنج سیاه، ژله باقالا سبز با گوشت و سبزیحات و انواع مختلفی کیمچی را برای شما آماده می‌کنند. البته اگر به رستوران علاقه ندارید مشکلی نیست، تا زمانی که باران نبارد، دست فروشان خیابانی غذاهای خاص خود را سرو خواهند کرد. 

3. بازدید از گالری‌ های هنری

تا زمانی که می‌توانید، از گالری‌های هنری مملو از نقاشی‌ها و پیکره‌های مختلف دیدن کنید. اگر خوش شانس باشید، شاید خود هنرمند را نیز در این محل‌ها ملاقات کردید.

4. کشف کوچه‌ها

راه رفتن در خیابان اصلی اینسادونگ هیجان انگیز است، اما سفر در کوچه و پس‌کوچه‌های محله لذت خاص خود را دارد. می‌توانید فروشگاه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری در این کوچه‌ها بیابید.

5. عکس یادگاری با هنبوک

در اینسادونگ بانوان می‌توانند همانند ملکه‌ها، پرنسس‌ها و یا گیسنگ‌ها (هنرمندان قدیمی) لباس بپوشند و آقایان نیز همانند پادشاهان یا جنگجویان.

6. پرسه در سامزیگی

ساختمان هنری مارپیچی چهار طبقه‌ای به نام سامزیگی (Ssamzigil) در اینسادونگ وجود دارد که برای خرید، مشاهده محصولات هنری و غذا خوردن مناسب است. جذابیت و رنگی بودن این ساختمان، بر هیجان گردش در آن می‌افزاید. در طبقه زیرین این ساختمان، می‌توانید بر روی سفال‌ها نقاشی کنید و یا محصولات دست ساز خریداری نمائید. طبقه بالای آن، کافه قرار دارد و می‌توانید بر روی دیوار، پیام‌های عاشقانه بچسبانید.

7. استراحت در کافه‌ها

اگر روزی بارانی در خیابان اینسادونگ هستید، می‌توانید به کافه‌ها بروید. در روزهای بارانی، دست فروشان خیابانی مشاهده نمی‌شوند، اما کافه‌ها به‌ خاطر آب و هوا، تخفیف می‌دهند. اکثر این محل‌ها WiFi هم دارند تا بتوانید از اوقات فراغت خود لذت ببرید.

خیابان اینسا‌دونگ سئول؛ خیابانی لبریز از فرهنگ و صنایع دستی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار