gardeshban.ir

موزه آگورا ازمیر و یا به عبارت بهتر، موزه روباز آگورا ازمیر جاذبه تاریخی فوق العاده زیبایی است که هنگام خرید بلیط هواپیما ازمیر باید به تماشای آن بروید.
کد خبر: ۲۹۹۴۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹-1399 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
این موزه با طاق و ستون‌ها و سرستون‌های چشم نواز خود به همراه سایر دیدنی‌هایی که دارد، مسلما مستحق این است که اندک زمانی از سفر شما به شهر ازمیر را به خود اختصاص دهد. کسانی که تجربه تماشای مکان‌های باستانی در سرتاسر را جهان را دارند، به خوبی می‌دانند که یافتن مکانی بسیار قدیمی که در مرکز یک شهر قرار گرفته باشد، بسیار سخت و حتی نادر است. اما Agora Open Air Museum از این قاعده مستثنی بوده و با قرار گرفتن در مرکز شهر ازمیر، شرایط بسیار جالب توجهی دارد.

چرا بازدید از موزه آگورا ازمیر پیشنهاد می‌شود؟

- موزه آگورا ازمیر برگی از تاریخ و تمدن این شهر بوده و بازدید از آن تصور جالبی از گذشته این شهر را در ذهن شما بازنمایی خواهد کرد.

- این موزه از حیث معماری نیز توجه عده زیادی را به خود جلب می‌کند.

- این موزه در مرکز شهر واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است. همچنین در نزدیکی آن، چندین مکان پربازدید دیگر وجود دارد.

تاریخچه موزه آگورا ازمیر

آگورا در لغت به معنای میدان عمومی و منطقه خرید است. به همین ترتیب، موزه آگورا ازمیر نیز در گذشته مکانی برای تجارت و خرید کالاهای اساسی بود. البته در برخی کتب تاریخی از این مکان به عنوان محلی برای برگزاری دادگاه‌ها نیز یاد شده است. منطقه‌ای که موزه آگورا در آن قرار دارد، یک بار در سال ۱۷۸ بعد از میلاد به شدت توسط زلزله تخریب شد. اما طولی نکشید که بازسازی آن به دستور امپراطور رومی مارکوس آرلیوس به اتمام رسید. کشفیات این موزه همواره در طول زمان به وقوع پیوسته و همچنین با حفاری‌هایی که انجام می‌پذیرد، گهگاه مولفه جدیدی به موزه آگورا ازمیر اضافه می‌شود. ناگفته نماند که عده زیادی از کارشناسان بر این باورند که نقاشی‌ها و حکاکی‌های این موزه متعلق به قرون دوم تا چهارم میلادی هستند.


معماری و بخش‌های مختلف موزه آگورا ازمیر

خیلی‌ها موزه آگورا ازمیر را موزه‌ای برای عاشقان معماری و عکاسی عنوان می‌کنند. این موزه که در ۳ طبقه ساخته شده دارای ستون‌هایی از جنس سنگ مرمر است. اگر کمی به ستون‌ها نزدیک شوید و با دقت به آنها بنگرید، می‌توانید نشانه‌های جالب توجهی از حکاکی‌های رومیان باستان را برای آنها تماشا کنید. 

تعداد این حکاکی‌ها تقریبا به ۱۵۰۰ مورد می‌رسد. طاق‌های سنگی موزه نیز که به ترتیب پشت سر هم قرار گرفته‌اند تصویر فوق العاده زیبایی به وجود می‌آورند. در این موزه، قسمت‌های مختلفی وجود دارد که در آنها انواع مختلف زیورآلات قدیمی مثل گردنبد و انگشتر، سکه‌های آتنی و مجسمه‌های گوناگون را می‌توان دید. قسمت هنری موزه نیز مصنوعاتی از عصر ماقبل سنگ را به نمایش می‌گذارد، زیبایی‌های خاص خود را دارد. ناگفته نماند که حمام و آب انبار موزه آگورا ازمیر هم از دیگر بخش‌های آن هستند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه آگورا چه قدر است؟

هزینه بازدید از موزه آگورا ازمیر معمولا متغیر است. اما این هزینه به طور میانگین برای افراد بزرگسال حدود ۸ تا ۱۲ لیر اعلام می‌شود. البته برای کودکان زیر ۱۰ سال معمولا هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. بنابراین با پرداخت این مبلغ و اخذ بلیط ورودیه شما فرصت تماشای این جاذبه تاریخی عظیم را در دست خواهید داشت. از این رو، پیشنهاد می‌شود که در طول سفر به ازمیر ۲ تا ۳ ساعت از زمان خودتان را به این موزه اختصاص دهید و با قسمت‌های مختلف آن به خوبی آشنا شوید.

فصل مناسب برای بازدید از موزه آگورا چه زمانی است؟

ازمیر شهری است با آب و هوای مدیترانه که معمولا میزان بارندگی در آن بسیار بالاست. این شهر در تابستان و زمستان به شدت گرم و سرد می‌شود. اما سه ماه خرداد، تیر و مرداد از لحاظ دمایی وضعیت بهتری نسبت به سایر ماه‌ها دارند. بنابراین بهتر است بازدید شما از موزه آگورا نیز در این بازه زمانی باشد.

چگونه به موزه آگورا ازمیر برویم؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، موزه آگورا ازمیر در مرکز شهر واقع شده و همین موضوع باعث می‌شود که دسترسی بازدیدکنندگان به این موزه بسیار ساده و سریع انجام پذیرد. به غیر از تاکسی و اتوبوس، با استفاده از دو خط مترو بورنوا و دانشگاه اژه و اندکی پیاده روی می‌توان خود را به این موزه رساند. 

کافیست شما در ایستگاه متروی کوناک پیاده شوید و به سمت برج ساعت حرکت کنید تا تابلوی موزه آگورا را ببینید. پس از دیدن این تابلو کافیست مسیر مشخص شده را پیاده بروید تا به این موزه دسترسی داشته باشید.البته به خاطر زیبایی و اهمیت این موزه، در طول هفته چندین تور توسط آژانس‌های گردشگری شهر برای بازدید از موزه آگورا برگزار می‌شود که شرکت در آنها نیز برای دسترسی آسان به موزه آگورا ایده بسیار خوبی است. کما اینکه در طول برگزاری تور، مطمئنا توضیحات بسیار خوبی درباره موزه آگورا ازمیر نیز به شما ارائه خواهد شد.

در نزدیکی موزه آگورا از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

پارک آگورا: ۵۰ متر

بازار ازمیر: ۱.۵ کیلومتر

میدان و برج ساعت ازمیر: ۱.۶ کیلومتر

موزه بانوی ازمیر: ۱.۸ کیلومتر

ساختمان آسانسور ازمیر: ۳.۵ کیلومتر

اسکله کوناک: ۴ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه آگورا برای اقامت وجود دارد؟

هتل لاگورا: ۵۰۰ متر

هتل مارینا: ۸۰۰ متر
هتل کوردون چانکایا: ۱.۴ کیلومتر

هتل اس سی: ۱.۵ کیلومتر

هتل اسمارت: ۱.۶ کیلومتر

هتل هیلتون: ۱.۶ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه آگورا ازمیر هستند؟

رستوران بالوکچی: ۵۰۰ متر

رستوران یولو آرت: ۶۰۰ متر

کافه رستوران کویتو: ۶۵۰ متر

رستوران دونر اوستاباشی: ۷۰۰ متر

موزه آگورا و یا موزه روباز آگورا از جاذبه های تاریخی ازمیر/عکس

موزه آگورا و یا موزه روباز آگورا از جاذبه های تاریخی ازمیر/عکس

موزه آگورا و یا موزه روباز آگورا از جاذبه های تاریخی ازمیر/عکس

موزه آگورا و یا موزه روباز آگورا از جاذبه های تاریخی ازمیر/عکس

رستوران عزیز اوستانین یری: ۸۰۰ متر

رستوران بیزیم لوکانتا: ۸۰۰ متر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار