gardeshban.ir

تنگ حنا جم یکی از مناطق بکر و بسیار زیبای طبیعی جم است .شهرستان جم در استان بوشهر، یکی از خوش آب و هواترین نقاط جنوب ایران است.
کد خبر: ۵۴۴۶۵
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱-1401 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
تنگ حنا جم یکی از مناطق بکر و بسیار زیبای طبیعی جم می باشد .شهرستان جم در استان بوشهر، یکی از خوش آب و هواترین نقاط جنوب ایران است. تنگ حنا دره ای کوهستانی و پر آب در ارتفاعات جنب پالایشگاه گاز فجر جم است که در بین کوه های ما بین جم و ریز واقع گردیده است. تفرجگاه تنگ حنا با طبیعت بکر، کوههای بسیار زیبا، تنگ سرسبز، رودخانه همیشه روان و چشمه های زلال هر مسافری را به سوی خود می کشد.

تنگ حنا کجاست؟

تنگ حنای جم که از زیباترین نقاط استان بوشهر، شهر جم است سالیانه به خصوص در فصل بهار پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران می باشد. دره پرآب با مناظر دیدنی همراه با باد خنک و گهگاه سرد زمستانی نوازشگر جسم و روح انسان است. در بعضی از نقاط تنگ حنا هنوز قسمتهایی از سد و بندهای ساروجی مربوط به ادوار گذشته به جای مانده که این نشان از قدمت و سابقه تاریخی منطقه دارد. در مسیر رودخانه زیبایی جریان دارد که پس از طی مسافتی به مسیر خط لوله انتقال گاز خواهید رسید و از آنجا به یک آبادی قدیمی با تعدادی خانه سنگ و گلی متروکه می رسید. در ابتدای ورودی دره انبوهی از نخل های سر به فلک کشیده بعضا” بی سر و سایر مرکبات مخصوص منطقه پذیرای گردشگران است.







مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار