gardeshban.ir

پل معلق آسمان (Sky suspension bridge) که آن را با نام پل معلق نهج البلاغه هم می شناسند، در بوستان نهج البلاغه واقع شده و پنجمین نماد تهران است.
کد خبر: ۵۶۰۰۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱-1401 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
بوستان نهج البلاغه پارکی در غرب شهر تهران است که در دره ای به نام فرحزاد قرار دارد. بوستان نهج البلاغه از مشهورترین پارک های تهران به شمار می رود و از اتوبان‌های حکیم غرب و همت غرب به راحتی دیده می شود. این بوستان یکی از عالی ترین مکان ها برای علاقه مندان به پیاده روی، دوچرخه سواری، طبیعتگردی یا تفریحات هیجانی و خانوادگی است.

پل معلق آسمان، پلی دیدنی در بوستان نهج البلاغه تهران+ عکس


پل معلق آسمان (Sky suspension bridge) که آن را با نام پل معلق نهج البلاغه هم می شناسند، در بوستان نهج البلاغه واقع شده و پنجمین نماد تهران است. این پل در نوع خود در کشور ایران نظیر ندارد و نخستین است. پل معلق آسمان مدتی است که به عنوان یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری شهر تهران به شمار می آید و توریست های ایرانی و خارجی زیادی را به سمت خود می کشاند. پلی که بعد از پل معلق مشگین شهر از بزرگترین پل های معلق در خاورمیانه است.

پل معلق آسمان، پارک پردیسان تهران را به بوستان نهج البلاغه متصل می کند و همین موضوع جذابیت بنا را دو چندان کرده است. این سازه 285 متر طول دارد و عرض مفید آن 2 متر و 15 سانتیمتر است. وقتی روی پل قدم می گذارید بین زمین و آسمان در ارتفاع 65 متری معلق خواهید شد؛ از اینجا دو نماد پر افتخار تهران برج آزادی و برج میلاد دیده می شوند و نمای بسیار جذابی از شهر تهران را خواهید دید.

هتل بین‌ المللی‌ لاله تهران یکی از بهترین هتل‌ های پنج‌ ستاره پایتخت است. این هتل لوکس از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است. در مرکز شهر و در مجاورت پارک معروف لاله قرار گرفته است. می‌توانید برای پیاده‌روی و ورزش به پارک لاله بروید. همینطور هتل به بسیاری از اماکن دیدنی نزدیک بوده و دسترسی راحتی به مراکز تجاری، اداری و درمانی دارد. 

پل معلق آسمان، پلی دیدنی در بوستان نهج البلاغه تهران+ عکس


خیابان‌های ولیعصر، بلوار کشاورز و انقلاب که از خیابانهای مهم شهر تهران هستند فاصله چندانی از هتل ندارند. همینطور به دلیل نزدیکی به ایستگاه‌ های وسایل نقلیه عمومی ازجمله مترو، اتوبوس و تاکسی خیلی راحت می‌توانید به هر نقطه از شهر که می‌خواهید بروید.

با اقامت در هتل لاله تهران علاوه بر دسترسی‌ های خوب، می‌توانید از امکانات متنوع و خدمات با کیفیت هتل هم بهره‌ مند شوید و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

کفپوش قرمز رنگ مانند فرش قرمزی از بازدید‌کننده برای دیدن این پل دعوت می‌کند. چند قدمی که جلوتر بروید بزرگراه شهید همت در شمال و بزرگراه شهید حکیم در سمت جنوب را می‌بینید، تمام تجهیزاتی که در ساخت این پل مورد استفاده قرار گرفته از تولیدات داخلی کشور است. ۱۲ رشته کابل به قطر ۴۳ میلی‌متر از نوع کابل گالوانیزه پل اصلی را ثابت نگه داشته است. به‌طور همزمان ۳۰۰ نفر می‌توانند روی عرشه آن تردد و توقف کنند.

پل معلق آسمان


دسترسی

برای بازدید از این پل و قدم زدن روی آن ابتدا باید به بوستان نهج البلاغه و یا پارک پردیسان بروید.

با استفاده از اتوبوس‌های خطی و تاکسی می‌توانید به بوستان نهج البلاغه بروید. مسیرهای دسترسی به این پارک به این‌گونه است؛

از شرق پارک: بزرگراه یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی

از غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی شمال، خیابان استاد نظری، بعد از میدان استاد نظری

از غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی، پونک، بلوار همیلا

دسترسی به این پارک ها با مترو نیز امکان‌پذیر است. می‌توانید سوار خط هفت مترو تهران شوید و پس از پیاده شدن در ایستگاه میدان صنعت، با تاکسی به‌ سمت پارک بروید.

اگر با خودروی شخصی به پل معلق می‌روید، می‌توانید با پرداخت 3 هزار تومان ماشین خود را در پارکینگ بوستان نهج‌البلاغه پارک کنید و با خیال راحت به گشت و گذار خانوادگی بپردازید.

پل معلق آسمان


آدرس: تهران، بلوار اشرفی اصفهانی، انتهای بلوار همیلا، فاز یک بوستان نهج البلاغه

ساعت بازدید: فاز دوم پارک نهج البلاغه در تمامی روزهای هفته باز است اما پل معلق در روزهای وسط هفته تعطیل است. پس اگر قصد دارید علاوه بر بازدید از پارک، از پل معلق تهران نیز دیدن کنید، می‌بایست در روزهای پنجشنبه و جمعه و یا ایام تعطیل رسمی از ساعت 10 صبح الی 19 به پارک نهج‌البلاغه (فاز دو) مراجعه کنید.

هزینه بلیط: برای عبور از پل معلق آسمان باید بلیطی به قیمت 10 هزار تومان تهیه کنید. (کودکان زیر ۷ سال نیازی به تهیه بلیط ندارند).
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار