gardeshban.ir

گوزلمه اسفناج یکی از غذا های ترکی و بسیار خوشمزه می باشد که با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و می توانید برای شام یا نهار این گوزلمه خوشمزه را تهیه کنید.
کد خبر: ۵۵۷۲۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱-1401 July 20
گردشبان (gardeshban.ir) :




گوزلمه اسفناج یکی از غذا های ترکی و بسیار خوشمزه می باشد که با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است و می توانید برای شام یا نهار این گوزلمه خوشمزه را تهیه کنید. استفاده از اسفناج در این غذا باعث می شود مزه و طعم خوبی به آن بدهد زیرا اسفناج یکی سبزی همه فن حریف است که برای رفع کم خونی و بیشتر بیمارهای گزینه بسیار خوبی می باشد. 

شما در این رسپی ابتدا باید نان مخصوص این غذا را تهیه کنید و بعد مواد میانی را داخل آن قرار دهید و همانند عکس ها آن را بپیچید و پخته و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه گوزلمه اسفناج

آب ۱.۵ پیمانه
روغن مایع ۱.۵ ق غذا خوری
نمک نوک ق چای خوری
آرد به مقدار لازم
خمیرمایه فوری ۱۰ گرم
مواد لازم برای تهیه مواد میانی
اسفناج ۱ کیلوگرم
فلفل قرمز ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
کره به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، پولبیبر به مقدار لازم
 
طرز تهیه گوزلمه اسفناج خیلی خوشمزه و راحت به روش ترکی

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید خمیر مخصوص گوزلمه را تهیه کنید برای این کار همه مواد به غیر از آرد را داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و بعد کم کم باید آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود. دقت کنید میزان آرد در رسپی گفته نشده است زیرا بسته به نوع آب خور آرد ها ممکن است مقدار متفاوتی داشته باشد.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه باید خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید و خمیر به دست نچسبد. سپس خمیر را مانند توپ دربیاورید داخل کاسه چرب شده قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا خمیر پف کند و عمل بیاید. حتما باید دمای خمیر کمی گرم باشد.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

حالا باید برای مواد میانی اسفناج را باید پاک کنید و بشورید و خرد کنید. پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و ادویه ها تفت دهید تا پیاز سبک شود و بعد اسفناج و فلفل خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و حجم اسفناج ها کم شود و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله چهار: تهیه گوزلمه اسفناج

پف خمیر را با دست بگیرید و از خمیر چانه های یک اندازه بردارید و روی سطح آردپاشی شده به صورت گرد باز کنید و خمیر را از وسط تا کنید (همانند عکس) یک طرف آن مواد اسفناج را بریزید و سپس نصف دیگر خمیر را روی آن برگردانید و لبه های آن را محکم کنید و داخل تابه نچسبد قرار دهید و بگذارید برای ۱ دقیقه هر کدام پخته و تغییر رنگ دهید با کره ذوب شده رومال کرده و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گوزلمه اسفناج خیلی ساده با خمیر مخصوص

در این رسپی از خمیرفوری استفاده شده است که نیازی به عمل آوری ندارد و اگر در دسترس ندارید می توانید به همراه ۱ ق چای خوری شکر و آب عمل بیاورید و بعد استفاده کنید.

می توانید به دلخواه میان مواد کمی پنیر استفاده کنید.

اگر فلفل قرمز در اختیار نداشتید می توانید از فلفل دلمه ی قرمز یا زرد استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار