gardeshban.ir

معمولا بعد از سفر ،اشخاص با مشکلی مواجه می شوند که شامل عوض شدن خلق و خو و عادتهای بعد از سفر است که می تواند آزار دهنده باشد.
کد خبر: ۱۸۸۹۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸-1398 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
روال معمول کار، مدرسه، و زندگی روزمره باز می گردید اما دچار سردر گمی،نگرانی و ناراحتی هستید.رخ دادن این حالات ناخوشایند بعد از سفر می تواند طبیعی باشد اما چگونه می توانیم بر آن غلبه کنیم؟

1.تشخیص علائم

بهترین راه برای غلبه بر این حالت ،تشخیص آن است.افراد زیادی هستند که بعد از مسافرات این مشکل را ندارند و اما افراد زیادی نیز هستند که دچار این علائم می شوند اما بدلیل ناآگاهی نمی فهمند که مشکل از کجاست.علائم این بیماری شبیه به افسردگی است که شامل:
خستگی و یا بی قراری،ز دست دادن اشتها یا شاید حتی افزایش اشتها،غم و اندوه، اشک،ناتوانی در حل و فصل کردن و انجام کارهای معمول خود و یا حتی خشم.

2.خالی کردن احساسات و انرژی

بعد از آمدن از تعطیلات بازگشت به روال زندگی کمی مشکل می شود.در سفر مطمئنا تجربه های جدید و احساسات تازه ای بدست آورده اید.اصلا عجله نکنید و به مرور زما سعی کنید این احساسات را تخلیه کنید.

3.اتمام تعطیلات

باید اینرا بدانید که تعطیلات با بازگشت شما به خانه خب تمام نمی شود.تجربیاتی که در طول سفر بدست آورده اید را باید از آن استفاده کنید.با عکس هایی که گرفته اید می توانید خاطرات سفر را زنده کنید.می توانید آنها را در شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید و آداب و رسوم و فرهنگ آن مردمان را به دیگران انتقال دهید.

4.تجربه ی سفر

حال باید به این بیندیشید که چگونه می توانید تجربیات سفر را در زندگی خود بکار ببرید.برخورد با آداب و رسوم مردمان،غذاهای محلی،فرهنگ و آثار باستانی،ماجراهایی که در طول سفر برایتان پیش آمده تجربیاتی را در اختیار شما می گذارد که در زندگی بکار شما خواهد آمد.

5.به اشتراک گذاشتن تجربیات

تجربیات خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.می توانید داستان سفر خود ،اتفاقات و تفریحات را برای خانواده تعریف کنید و یا در شبکه های اجتماعی با دوستان به اشتراک بگذارید.این یکی از آن راه هایی است که می توانید احساسات خود را تخلیه کنید.

6.مراقبت از خود

مراقبت های شخصی را هیچ گاه فراموش نکنید.رژیم غذایی و ورزش برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هم در طول سفر و هم در طول زندگی روزمره ضروری است.اما بعد از سفر به دلیل غلبه بر شرایط روحی ،ورزش را با شور و نشاط بیشتری آغاز کنید.

7.برنامه ریزی جدید

برنامه ریزی برای سفر جدیدی را آغاز کنید.اگر از نظر مالی قادر به انجام سفری دیگر هستید،سریعا برنامه ریزی کنید.فکر به سفری جدید باعث می شود از شرایط روحی بد بعد از تعطیلات رهایی یابید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار